چگونه با بودجه محدود یک فضای کاری پویا ایجاد کنیم؟

طراحی داخلی اداری و دفتر کار با بودجه کم

طراحی داخلی اداری و دفتر کار با بودجه کم

هر شرکتی دوست دارد امکانات مالی زیادی داشته باشد تا محیط کاری رویایی خود را طراحی کند اما اغلب شرکت‌ها این امکان را ندارند و توجه خاصی به طراحی داخلی اداری خود نمی‌کنند. اغلب مدیران با خرید صندلی ارزان قیمت و میز اداری ارزان و چیدن آنها در محیط شرکت حداقل نیاز پرسنل برای نشستن پشت میز و کار کردن را فراهم کرده و به دنبال طراحی داخلی و سبک اداری نمی‌روند. علاوه بر مسائل مالی استیجاری بودن مکان شرکت هم بهانه همیشگی مدیران برای هزینه نکردن در زمینه طراحی داخلی اداری است.

حتی اگر مقدار زیادی پول برای خرج کردن ندارید، باز هم می‌توانید یک محیط کاری ایجاد کنید که خلاقیت را ترویج داده و به بهبود بهره‌وری شرکت شما کمک کند. این به درک هدف محیط کاری و ایجاد فرهنگ سازمانی کمک شایانی می‌کند. یکی از فاکتورهای مهم محیط کاری مدرن با بازدهی بالا استفاده پرسنل از فناوری روز است. این به معنای هزینه کردن برای سیستمهای سخت افزاری گران قیمت و پیشرفته نیست بلکه استفاده از نرم افزارهای بروز و آموزش آنها به کارکنان شرکت است. استفاده از نرم افزارهای مدیریت پروژه، پیام‌رسانها و CRM های اختصاصی می‌تواند همکاری روان و منظمی را بین تمام کارکنان برقرار کرده و جلوی بسیاری اتلاف بسیاری از هزینه‌های اضافی را بگیرد.

فضاهای کاری مشترک را به کافه‌های مینیاتوری تبدیل کنید!

تحقیقات کارشناسی نشان داده که محیط کاری مدرن بسیار شباهت به یک کافه دارد. برخی شرکت‌ها حتی فضاهایی به شکل کافه به دفاتر خود اضافه می‌کنند تا کارکنان با حس خوشایندی کار کرده و فضایی هم برای تولید ایده و خلاقیت داشته باشند. حتماً شما هم دیده‌اید بسیاری از فعالان در حوزه استارتاپها قرارهای کاری خود را در کافه می‌گذارند تا از تأثیر این فضا روی طرف مقابل حداکثر استفاده را ببرند. پس شما هم می‌توانید با هزینه بسیار کم فضای کاری خود را به یک کافه ساده مجهز کرده و از فواید آن بهر‌ه‌های کاری خلاقانه‌ای ببرید.

بخش عمده‌ای از کارها در قرن جدید بر اساس همکاری و حل مسائل توسط ما انسانها انجام می‌شود. محیط کاری شما بهترین عملکرد را خواهد داشت اگر کارکنان مکان‌هایی داشته باشند که در آنجا با برقراری ارتباط موثر و در کمال آرامش، خلاقیت خود را به نمایش بگذارند.

یکی از حقایق صنعت ساخت و ساز این است که هزینه تخریب کردن یک ساختمان به مراتب کمتر از ساختن یک ساختمان جدید است. از نظر سختی کار و زمان، باز هم خراب کردن ساده‌تر از ساختن است! با در نظر گرفته این موضوع بسیاری از شرکت‌ها متوجه شده‌اند که کارمندانشان در محیط‌های باز بهتر می‌توانند کار کنند. در عین حال، فضاهای جدا شده با دیوار مسئولیت کمتری در میان کارمندان ایجاد می‌کنند. اینجاست که شما می‌توانید با تخریب چند دیوار و طراحی فضای بازتر، کارکنان خود را تشویق به کار گروهی کنید. در چنین محیطی افراد ایده‌های خود را به اشتراک گذاشته و ارتباط بیشتری با هم برقرار می‌کنند. این مسئله به ویژه برای کسب‌ و کارهای تیمی بسیار مهم است.

از بین بردن دیوارها بین کارکنان
از بین بردن دیوارها در محیط کار علاوه بر باز شدن فضا به کار گروهی و ایجاد مسئولیت عمومی کمک شایانی می‌کند (تصاویر تهیه شده با هوش مصنوعی)

اضافه کردن بازی و سرگرمی به محیط کار

ایجاد فضایی برای بازی کارمندان هزینه زیادی ندارد. برخی شرکت‌ها تلویزیون‌ها و کنسول‌های پلی‌استیشن را اضافه کرده‌اند تا کارمندان فرصتی برای استراحت داشته باشند و به جای کار، با یکدیگر بازی کنند. این امر بسیار مهم است زیرا به جذب کارمندان به محیط کار کمک می‌کند. مدیران هوشمند با اضافه کردن این مزایا به محیط کار که هزینه‌های آنچنانی هم ندارند به بهبود بهره‌وری و حضور صد در صدی افراد در محیط کار کمک می‌کنند.

جمع بندی

شرکت‌های پیشرو و امروزی با بررسی دقیق و طراحیهای مدرن و کم هزینه سبکهای اداری جالبی را برای دفاتر کاری خود پیاده‌سازی می‌کنند. آنها بجای چیدمان تکراری صندلی‌ها، میزها و کامپیوترها با طرحهای خلاقانه و کم هزینه به کارکنان خود کمک می‌کنند تا بهترین عملکرد را داشته باشند.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *