فواید استفاده از میز قابل تنظیم

فواید استفاده از میز قابل تنظیم

فواید استفاده از میز قابل تنظیم چیست؟

تحقیقات زیادی نشان می‌دهند که ایستاده کار کردن بهتر از نشستن پشت میز برای ساعات طولانی می‌باشد. این تحقیقات استفاده از میز قابل تنظیم را برای کار توصیه کرده و پیشنهاد می‌دهند برای سلامت قلب از نشستن طولانی مدت پشت میز اداری خودداری کنید. اما این بدان معناست که برای سلامتی باید ایستاده کار کرد؟ البته منظور ایستادن به شکل مداوم نیست بلکه ترکیبی از نشستن و ایستادن با استفاده از میزهایی که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند. این میزها به کاربران خود اجازه می‌دهند در دو حالت نشسته و ایستاده کار کرده و مانع از بی تحرکی هنگام انجام کارهای روزمره اداری می‌شوند.

میز قابل تنظیم
میز قابل تنظیم (تصاویر ساخته شده با هوش مصنوعی مایکروسافت)

با ترکیب نشسته و ایستاده کار کردن سالم بمانید!

نشستن برای مدت طولانی می‌تواند منجر به درد کمر، درد گردن، کاهش سطح متابولیسم بدن، فشار خون بالا، افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و مشکلات مشابه شود. علاوه بر این موارد نشستن نامناسب از لحاظ استانداردهای ارگونومیک می‌تواند شرایط سلامتی را بیش از این دچار مخاطره کند.

از طرف دیگر، ایستادن مداوم هنگام کار می‌تواند منجر به درد پا و پاشنه، درد کمر، ایجاد رگ‌های واریسی، متورم شدن پاها، خستگی مزمن و مشکلات مشابه شود. بنابراین، اگر کسی امور روزمره و کارهای خود را دائما به شکل ایستاده انجام دهد با مجموعه‌ای از مشکلات سلامتی روبرو خواهد شد.

برای اینکه بر اثر کار سلامتی خود را با گذشت زمان دچار مخاطره نکنیم بهتر است کارهای اداری روزمره خود را در دو حالت نشسته و ایستاده انجام دهیم. بهترین وسیله‌ای هم که در این راه به ما کمک می‌کند میز اداری با قابلیت تنظیم ارتفاع است. میزهای قابل تنظیم به کاربر اجازه می‌دهند که با تغییر ارتفاع میز (به شکل دستی یا برقی) وضعیت خود را حین کار پشت میز تغییر دهند. بدین شکل کاربر می‌تواند در دو حالت ایستاده و نشسته پشت میز کار کند و توازنی برای خود ایجاد کرده تا دچار خستگی ممتد در طول روز نشود.

تنظیم ارتفاع میز قابلیتی ساده اما کاربردی!

دقت داشته باشید در هر وضعیتی که پشت میز اداری قرار می‌گیرید آرنجها باید زاویه 90 درجه داشته باشند. برای استفاده از میز قابل تنظیم نیز باید ارتفاع آن را به شکلی تنظیم کنید که وضعیت قرارگیری دستها روی میز با آرنج 90 درجه و صورت هم راستای مانیتور کامپیوتر باشد. میز قابل تنظیم ارتفاع به کاربر اجازه می‌دهد تا سطح میز را به گونه‌ای تغییر دهد که ارتفاع آن مناسب بازوها و چشم‌های او شود و بدون نیاز به خم شدن روی میز کار خود را انجام دهد.

صندلی اداری را نادیده نگیرید!

اگرچه میزهای قابل تنظیم ارتفاع در طولانی مدت باعث ارتقای سطح سلامت کارکنان شرکتها و ادارات می‌شوند، اما صندلی‌های اداری که در حالت نشسته همراه با این میزها هستند را نباید نادیده گرفت. میزهای با قابلیت تنظیم ارتفاع و صندلی‌های اداری استاندارد هر دو باعث ارتقای استانداردهای ارگونومیک در محیط کار می‌شوند. از این رو خرید صندلی اداری ارگونومیک نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *