تفاوت صندلی گیمینگ و اداری کدامیک بهتر است؟

صندلی گیمینگ یا صندلی اداری

خرید صندلی گیمینگ یا صندلی اداری؛ بهترین انتخاب برای گیمرها کدام است؟

در سالهای اخیر بازیهای رایانه‌ای و ویدیویی از یک سرگرمی برای کودکان و نوجوانان به صنعتی بزرگ تبدیل شده است. در همین راستا همانطور که بازیهای کامپیوتری روز به روز در فرهنگ عامه رواج می‌یابند، تبلیغات شرکت‌های بزرگ برای خرید محصولات مرتبط با آنها نیز زیاد می‌شود. با افزایش تعداد افرادی که در سراسر جهان از بازیهای آنلاین لذت می‌برند، وسایل و امکانات جانبی مربوط به بازی کردن هم از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شوند. بیشتر علاقه‌مندان به گیم و بازیهای کامپیوتری سعی می‌کنند با امکاناتی که در اختیار دارند مکانی مجزا را برای بازیهای کامپیوتری آماده کنند.

امروزه نوجوانان و گیمرها ساعتهای زیادی را در اتاق گیمینگ خود مشغول بازیهای کامپیوتری یا دیدن فیلمهای یوتیوب هستند. وقتی آنها می‌خواهند فضای بازی خود را مجهز کنند سراغ اولین چیزهای که می‌روند خرید صندلی گیمینگ و میز گیمینگ است.

تفاوت صندلی گیمینگ و اداری

وقتی نوبت به انتخاب صندلی برای کامپیوتر می‌رسد ذهن بیشتر افراد به سمت انواعی از صندلی اداری ارگونومیک می‌رود که ویژگیهای تنظیمی و استانداردهای بالایی برای نشستن دارند. بدین ترتیب بین انتخاب صندلی گیمینگ و صندلی اداری سردرگم می‌شوند. اما چندین عامل وجود دارد که باید هنگام انتخاب بین این دو گزینه مورد توجه قرار گیرند. در حالی که هر دو صندلی برای فضای سرگرمی شما مفید هستند، اما هنگام مقایسه کنار هم، مزایا و معایبی را برای هر یک از این صندلی‌ها مشاهده خواهید کرد.

طراحی و ظاهر صندلی گیمینگ

یکی از دلایل اصلی اینکه افراد صندلی بازی را به صندلی اداری ترجیح می‌دهند، ظاهر صندلی گیمینگ است. علاوه بر طراحی اسپرت این نوع از صندلیها، رنگ‌های جذاب روکش، دوخت تمیز، بالشتکهای اضافه و امکانات سفارشی‌ از عواملی هستند که این صندلیها را با سبکهای مختلف طراحی اتاق گیمینگ سازگار می‌کنند. این ویژگیها باعث می‌شود بعضی از کاربران فکر کنند که سازندگان صندلی بازی به زیبایی بیشتر از راحتی اهمیت می‌دهند. اما این دو مدل صندلی با وجود تفاوتهای ظاهری و ساختاری مشخصی دارند اما هر دو به صورت ارگونومیک طراحی شده‌اند و با هدف راحتی کاربر هنگام استفاده طراحی و تولید شده‌اند.

صندلی بازی به شکل صندلی اتومبیلهای اسپرت و مسابقه‌ای طراحی شده است و این حس را به کاربر می‌دهد که هنگام استفاده کاملاً او را در بر گرفته و تمام زوایای بدنش را پوشش می‌دهد. این مدل طراحی شاید کمی جلوی آزادی عمل کاربر را بگیرد اما با توجه به تنظیمات حرفه‌ای صندلی، شما در وضعیتی بسیار سلامت و ایمن قرار می‌گیرید و هیجانات خود را هنگام بازی تخلیه می‌کنید، بدون اینکه آسیبی به صندلی برسد. ‫پیشنهاد می‌کنیم حین انجام بازیهای آنلاین و هیجان‌انگیز بدن خود را سفت نگه نداشته و راحت بازی کنید. صندلی بازی بخوبی هماهنگ با حرکات بدن شما از خود انعطاف نشان داده و حس هیجان انگیزی را به شما منتقل می‌کند.

در مقایسه با صندلی گیم صندلی اداری معمولی به شما اجازه می‌دهد تا آزادانه‌تر حرکت کنید. پس اگر شما ترجیح می‌دهید پاهای خود را جا به جا کنید یا در طول روز در وضعیت‌های مختلف تکیه بدهید و بنشینید، ممکن است با صندلی بازی مشکل داشته باشید.‬

پشتیبانی از کمر کاربر

نکته مهم دیگر تکیه‌گاه صندلی گیمینگ است. صندلیهای بازی معمولاً دارای یک پشتی صاف همراه با بالشتکهای متحرک هستند. بطور کلی این سیستم برای پشتیبانی از ستون فقرات طبی نیست و فقط برای تنظیمات کاربری طراحی شده است. بنابراین اگر بدنبال صندلی با پشتی قابل تنظیم هستید می‌توانید آن را در صندلیهای اداری ارگونومیک پیدا کنید. ممکن است در یک بازه قیمتی یکسان، صندلیهای اداری با پشتی قوس‌دار و قابل تنظیم بیابید که بخوبی قوس ستون فقرات و پهلوها را پوشش می‌دهند.

ویژگیهای تنظیمی صندلی و برتری صندلیهای اداری!

امکانات تنظیمی اکثر صندلیهای بازی شامل تنظیم زاویه پشتی ( در بعضی مدلها تا 180 درجه) و تنظیم ارتفاع می‌باشد. در معدود مواردی هم امکان جلو و عقب رفتن نشمین وجود دارد. در سطحی بالاتر که با قیمت بیشتری فروخته می‌شود بخشی به عنوان زیرپایی تعبیه شده که قابلیت تنظیمی دارد. لازم به ذکر است در تولید محصولات ایرانی بیشتر شاهد تنظیمات بخش اول هستیم که هم پر کاربرد هستند و هم از نظر اقتصادی در بازه قیمتی مناسبی عرضه می‌شوند. حتی گرانترین صندلی گیمینگ جهان هم امکاناتی بیش از این موارد ندارد!

صندلیهای اداری ارگونومیک معمولاً با ویژگی‌هایی مانند نشیمن جادار و راحت، مکانیزم ضد لرزش پشتی مطابق با نیروی وارده، تنظیم بخش تعبیه شده برای قوس ستون فقرات، پشت سری اختصاصی تنظیمی، تنظیمات دسته (بالا-پائین-جلو-عقب)، تنظیم ارتفاع و حرکت مستقل پشتی و نشیمن طراحی شده‌اند. امکاناتی که ممکن است حتی در گرانترین صندلی گیمینگ نیز وجود نداشته باشد. پس اگر ویژگیهای تنظیمی و ارگونومیک در اولویت شماست می‌توانید بجای صندلی گیمینگ صندلیهای ارگونومیک اداری را با قیمتی تقریباً برابر خریداری کنید!

صندلی گیمینگ یا صندلی اداری
خرید صندلی گیمینگ یا صندلی اداری؛ بهترین انتخاب برای گیمرها کدام است؟

متریال مورد استفاده در صندلی

در مورد مواد بکار رفته در صندلی، سلایق متفاوتی وجود دارد. برای مثال، فردی ممکن است نشیمنی نرم با ضخامت زیاد را دوست داشته باشد. در مقابل بعضی دیگر نشیمن سفت با مقاومت بالا را می‌پسندند. استفاده از انواع متریالها در ساخت پشتی و نشیمن صندلی ویژگیهای مختلفی را به کاربر ارائه می‌دهد. بطور مثال فوم سرد قالبی یکی از بهترین متریالها برای تکیه‌گاه و نشیمن است. این فوم با دانستیه کنترل شده ضمن راحتی زیاد با گذر زمان تغییر شکل نمی‌دهد. از این جهت برای استفاده طولانی مدت بسیار مناسب است. چرم PU هم محبوبیت خود را دارد، علت ان نیز کمتر از چرم واقعی هزینه دارد در حالی که هنوز مقاوم، ساده برای تمیز کردن و دارای برخی خصوصیات خنک کننده است.

مورد بعدی انتخاب روکش صندلی است. خوشبختانه در مورد روکش آزادی عمل زیادی وجود دارد. به ترتیبی که شما می‌توانید انواع روکشهای پارچه‌ای، چرم مصنوعی و پارچه تنفسی را سفارش دهید. به عنوان مثال بعضی از کاربران و گیمرها به دلیل بافت نرم، صندلی گیمینگ پارچه‌ای را ترجیح می‌دهند. به غیر از اینها، موارد دیگری مانند قابل بازیافت بودن مواد بکار رفته در صندلی و عدم خسارت به محیط زیست، خاصیت پاک شوندگی و ضد خط و خش بودن را هم باید در نظر داشت.

صندلیهای اداری گزینه‌های بیشتری را از نظر متریال کار شده در صندلی ارائه می‌دهند. صندلیهای با پشتی توری و روکش پارچه تنفسی در نشیمن بهترین گزینه برای ساعتهای طولانی نشستن پشت کامپیوتر می‌باشند. پشتی ضد تعریق این صندلیها باعث جریان هوای آزاد در پشت کاربر شده و مانع از تعریق می‌شوند.

قیمت صندلی اداری و صندلی گیمینگ

قیمت صندلی گیمینگ بر اساس عملکرد و امکانات آن تعیین شده و با توجه به محدودیت مدلها در بازه قیمتی مشخصی عرضه می‌شود. قیمت صندلی اداری اما تنوع بسیار بیشتری دارد چون در مدلهای مختلف، کاربردهای گوناگون و سطح کاربری متفاوتی تولید می‌شود. (صندلی مدیریتی، صندلی کارشناسی و کارمندی، صندلی انتظار، صندلی کنفرانسی و…)

با توجه به موارد فوق اگر گزینه قیمت را برای خرید صندلی مناسب خود در نظر دارید صندلی گیمینگ قیمت نسبتاً بیشتری دارد. اما اگر یک بازه قیمتی مشترک را در نظر بگیرید می‌توانید یک صندلی اداری با امکانات بالا نسبت به صندلی کامپیوتر بخرید. البته از نظر ظاهری صندلیهای بازی با رنگهای مختلف و فرمهای طراحی اسپرت بیشتر خودنمایی می‌کنند.

گارانتی معتبر صندلی اداری و گیمینگ

بیشتر تولیدکنندگان صندلی بازی مدت ضمانتی از دو تا سه سال را ارائه می‌دهند که در مقایسه با صندلی اداری با قیمت مشابه، تفاوت آنچنانی وجود ندارد. موارد گارنتی هم تقریباً مشابه است و در کارت همراه محصول به خریدار ارائه می‌شود. لازم به ذکر است تمام صندلیهای گیمینگ ارائه شده در فروشگاه آنلاین دکوچین دارای 5 سال ضمانت رسمی می‌باشند.

جمع بندی مطالب

  • هر چه جلوتر می‌رویم و بیشتر درگیر بازیهای کامپیوتری و ویدئویی می‌شویم محبوبیت صندلیهای گیمینگ نیز بیشتر می‌شود چرا که هنگام بازی تجربه متفاوتی از نشستن را ارائه می‌دهند. بعضی افراد هم بخاطر ویژگیهای ظاهری و اسپرت این صندلیها از آنها استفاده می‌کنند.
  • صندلیهای بازی ویژگیهایی منحصر بفردی دارند که صندلیهای اداری معمولی ندارند. رنگهای مختلف، طرحهای ورزشی، لوگوهای جذاب مواردی هستند که در صندلیهای اداری وجود ندارند.
  • اگر راحتی را مدنظر قرار دهید، صندلیهای اداری ارگونومیک برنده بی چون و چرا هستند. این در حالیست که صندلیهای بازی سطح خاصی از آسایش را هنگام بازی ارائه می‌دهند اما راحتی صندلیهای اداری ارگونومیک بی‌نظیر است.
4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *