بهترین صندلی اداری برای دیسک کمر و 8 مورد مهم هنگام خرید صندلی اداری

بهترین صندلی اداری برای دیسک کمر

هیچ چیز برای دیسک کمر بدتر از نشستن طولانی مدت پشت میز اداری نیست. اما برای کارمندی که بواسطه شغل خود باید ساعتهای طولانی پشت میز بنشیند اجتناب ناپذیر است! بنابراین، چه کاری می‌توان انجام داد تا بخاطر نوع شغلی که دارید سلامت بدن شما به خطر نیفتد یا اینکه درد کمر مزمنی که همیشه همراه شماست بیشتر نشود؟

یک صندلی اداری ارگونومیک و استاندارد حمایت کاملی از ستون فقرات و ناحیه لگن در نشستنهای طولانی مدت دارد. صندلی اداری طبی مانع از ایجاد درد کمر و التهاب مهره‌های کمر شده و تمرکز کاربر را هنگام انجام کارهای اداری روزانه افزایش می‌دهد.

بهترین صندلی اداری برای دیسک کمر چه ویژگیهایی دارد؟

دیسک کمر و سیاتیک: همه آنچه که باید بدانید!

قبل از بحث درباره اینکه کدام صندلی برای دیسک کمر مناسب است، باید بیشتر در مورد دیسک کمر بدانیم. در اینجا اطلاعاتی در مورد دیسک کمر آورده شده است، از جمله اینکه چه چیزی باعث آن می‌شود و زندگی افراد دارای دیسک کمر چگونه است.

دیسک کمر چیست؟

دیسک‌ها ساختاری بین مهره‌های کمر هستند که با ماهیت ژله‌ای مانند خود مانع از وارد شدن فشار به مهره‌های ستون فقرات می‌شوند. این دیسک‌ها بین مهره‌های کمری قرار دارند و نقش مهمی در عملکرد ستون فقرات دارند. آن‌ها به‌عنوان ضربه‌گیر عمل می‌کنند و باعث می‌شوند حرکت در هر جهتی امکان‌پذیر باشد. دیسک کمر یکی از مشکلات شایع ستون فقرات است که می‌تواند باعث درد زیادی شود. این مشکل به بافت نرم داخلی دیسک بین مهره‌های کمری آسیب می‌زند و ممکن است به عوارضی مانند درد کمر و ضعف عضلات منجر شود.

زندگی با دیسک کمر چگونه است؟

زندگی با درد دیسک کمر معمولاً یک تجربه بلند مدت و مزمن است. بهترین و پایدارترین روش درمانی دیسک کمر عمل جراحی و برداشتن قسمت پاره شده دیسک است تا به دیسک فرصت ترمیم بدهد. اما فرد دچار دیسک کمر چه در مرحله ابتدایی ابتلا باشد و چه در مرحله درمان و چه در مرحله بعد از درمان همواره باید مراقب وضعیت ستون فقرات خود باشد.

درد پایین کمر و سیاتیک

علاوه بر دیسک کمر، سیاتیک هم مشکل دیگری است که بر اثر بد نشستن و وضعیت بد ستون فقرات حاصل می‌شود. می‌توان انتظار داشت که هنگام برخورد مهره‌های کمر با رگ سیاتیک، کمردرد را تجربه کنید. احساس سفتی، درد مداوم در یک طرف باسن، بی حسی یا گزگز در پاها و سوزش در قسمت پایین کمر از علائم شایع سیاتیک که با استفاده از صندلی ارزان قیمت تشدید می‌شوند.

آیا صندلی اداری شما می‌تواند باعث سیاتیک یا دیسک کمر شود؟

استانداردهای ارگونومی ضعیف اداری می‌تواند برای درد سیاتیک شما عواقب بدی به دنبال داشته باشد و حتی به ایجاد سیاتیک کمک کند! همچنین وضعیت نشستن نامناسب می‌تواند درد ناشی از دیسک کمر را تشدید کرده و باعث التهاب دیسکهای آسیب دیده شود، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی پشت میز خود کار کنید.

مواردی که باید هنگام خرید صندلی اداری برای دیسک کمر در نظر بگیرید:

اکنون که در مورد دیسک کمر، درد سیاتیک و علل آن اطلاعات کسب کردید، بیایید مواردی که باید هنگام خرید صندلی اداری در نظر بگیرید را بررسی کنیم. مطمئناً انتخاب صندلی اداری مناسب می تواند به کاهش درد دیسک کمر بعد از یک روز کاری کمک کند و درد سیاتیک شما را تسکین دهد.

  • قابلیت تنظیم عمق صندلی

اولاً پیشنهاد می‌کنیم از صندلی با قابلیت تنظیم عمق نشیمن استفاده کنید چرا که باید آن را متناسب با اندازه پاهای خود تنظیم کنید. اگر به شکل صحیح عمق آن را تنظیم نکنید، عمق بالشتک صندلی شما می‌تواند باعث افزایش درد سیاتیک شود. عمق قابل تنظیم صندلی به شما این امکان را می‌دهد که موقعیت باسن خود را به طور منظم تغییر دهید تا درد باسن را کاهش دهید.

  • تنظیم ارتفاع صندلی

تقریباً بیشتر صندلیهای اداری قابلیت تنظیم ارتفاع را دارند. تنظیم صحیح ارتفاع به جلوگیری از قوز کردن و کاهش درد در قسمت بالایی و پایین کمر کمک می‌کند. ارتفاع صندلی را به گونه‌ای تنظیم کنید که کف پاهای شما کاملاً به زمین چسبیده و زاویه زانو و پشت ران 90 درجه شود.

  • دسته تنظیمی

تنظیمی بودن دسته صندلی از دیگر مواردی است که هنگام خرید صندلی اداری برای دیسک کمر باید در نظر بگیرید. وضعیت دستها هنگام نشستن باید به گونه‌ای باید که زاویه آرنج 90 درجه شود. با توجه به تفاوت قد افراد امکان تنظیمی دسته‌های صندلی می‌تواند به وضعیت با ثبات نشستن کمک زیادی کنند. دسته‌های صندلی برای جلوگیری از قوز کردن نیز مهم هستند. دسته‌های قابل تنظیم می‌توانند باعث کاهش فشار روی شانه‌ها شوند.

  • ظرفیت تحمل وزن

اگر جثه بزرگی دارید و سنگین وزن هستید ممکن است صندلی شما نتواند وزن شما را تحمل کند و ضمن اینکه با گذشت زمان مستهلک می‌شود باعث آسیب زدن به ستون فقرات شما شود. باید مطمئن شوید که ظرفیت تحمل وزنی صندلی شما متناسب با وضعیت فیزیکی خودتان است. به این ترتیب، وقتی روی صندلی می‌نشینید کج نمی‌شود یا تکان نمی‌خورد و باعث درد در ناحیه کمر نمی‌شود.

  • تنظیم زاویه پشتی

زاویه بد کمر می‌تواند باعث تشدید درد عصب سیاتیک پس از ساعتهای طولانی نشستن شود. بهترین صندلی اداری برای سیاتیک و دیسک کمر  باید پشتی قابل تنظیم داشته باشد و به کاربر امکان تغییر زاویه کمر و باسن خود را بدهد و از افزایش درد دیسک کمر و سیاتیک جلوگیری کند.

  • تنظیم گودی کمر

وجود بخش گودی کمر قابل تنظیم برای هر صندلی اداری استاندراد ضروری است. اگر می‌خواهید در تمام روز کاری در حالت نشسته وضعیت ستون فقرات استانداردی داشته باشید قسمت میانی کمر شما به بیشترین حمایت نیاز دارد. با یک بالشتک قابل تنظیم برای حمایت از کمر، می توانید اطمینان حاصل کنید که تکیه‌گاه صندلی با انحنای ستون فقرات شما مطابقت دارد.

  • زیرپایی صندلی اداری

موقعیت قرارگیری پاها برای افرادی که سیاتیک دارند یا از درد دیسک کمر رنج می‌برند بسیار مهم است. یک زیرپایی ارگونومیک به شما اجازه می‌دهد تا مقداری فشار را از روی پاهای خود کم کنید. صاف نگه داشتن پاها روی زمین ممکن است احساس گزگز یا بی حسی در پاها را تشدید کند، بنابراین بهتر است که از زیرپایی برای صندلی اداری خود استفاده کنید.

  • لبه خمیده نشیمن صندلی اداری

وقتی روی صندلی می‌نشینید، پاهای شما ممکن است به دلیل صاف بدون لبه نشیمن صندلی، حس خوبی نداشته باشند. لبه آبشاری بخش نشمین از این حالت جلوگیری می‌کند. این مورد هم به نوبه خود باعث کاهش فشار روی کمر و عصب سیاتیک می‌شود.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *