5 ایده برای بازسازی دکوراسیون آشپزخانه در سال 2023

بازسازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه

به جرأت می‌توان گفت آشپزخانه مهم‌ترین مکان در هر خانه‌ای است. از این رو دکوراسیون آشپزخانه بیشتر از هر نقطه‌ی دیگری در منزل مورد توجه قرار می‌گیرد. در طراحی آشپزخانه موارد بسیاری چون عملکرد، زیبایی، راحتی و… در نظر گرفته می‌شود. ظاهر آشپزخانه چنان حائز اهمیت است که به طور مستقیم بر ارزش ملک تاثیر می‌گذارد. اهمیت این مکان ما را بر آن داشت که به معرفی ایده‌هایی برای بازسازی دکوراسیون داخلی آشپزخانه که در سال 2023 ترند شده‌اند بپردازیم.

ترکیب چند متریال مختلف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

هر روزه متریال‌های جدیدی برای طراحی دکوراسیون داخلی معرفی می‌شوند. این تنوع دست طراحان و مهندسین معماری را برای ارائه هر طرحی باز می‌گذارد. به عنوان نمونه یکی از ایده‌های پرطرفدار برای بازسازی طراحی داخلی آشپزخانه استفاده از رویه سنگی برای تمامی کابینت‌ها و نصب رویه چوبی روی کابینت جزیره‌ای است.

خرید آنلاین انواع صندلی غذاخوری برای آشپزخانه

تعویض کابینت آشپزخانه می‌تواند پرهزینه باشد. اما الزاماً برای بازسازی دکور آشپزخانه نیازی به تعویض تمام کابینت‌ها نیست. تنها کافیست رویه کابینت‌ها را با ورق‌های فلزی تعویض کنید. این کار هارمونی بسیار جذابی میان لوازم آشپزخانه مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی، یخچال و گاز ایجاد می‌کند. همچنین ترکیب سطوح فلزی یا چوبی می‌تواند جذاب و متفاوت باشد.

ترکیب چند متریال مختلف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه
ترکیب چند متریال مختلف در طراحی دکوراسیون آشپزخانه

ایجاد فضای ذخیره سازی پنهان

مدل طراحی آشپزخانه‌های امروزی به گونه‌ای است که همه چیز در معرض دید قرار دارد. این درحالیست که بسیاری از لوازم آشپزخانه آنچنان زیبا نیستند که دیده شوند. ظروف درهم و برهم و بسیاری از لوازم را بهتر است در فضایی دور از چشم نگهداری کنید. از این رو به هنگام بازسازی دکوراسیون آشپزخانه باید فضاها و کابینت‌های مخفی برای گنجاندن برخی از وسایل خود در نظر بگیرید.

طراحی آشپزخانه‌های امروزی
ایجاد فضای ذخیره سازی پنهان در آشپزخانه

نور عنصری مهم در دکوراسیون آشپزخانه

نور اصلی‌ترین عنصر در هر دکوراسیونی است. از این رو هنگام بازسازی طراحی آشپزخانه باید به نورپردازی توجه ویژه‌ای شود. نور می‌تواند بسیاری از عیوب را بپوشاند یا در صورت اجرای نامناسب آنها را برجسته‌تر کند. بنابراین توجه به نورپردازی از اهمیت بسیار بالایی در طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه برخوردار است. استفاده از چشمه‌های نور به صورت چراغ‌های رشته‌ای آویز در بالای کابینت جزیره‌ای یا میز ناهار خوری جلوه‌ای شگفت انگیز دارد.

اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی
اهمیت نورپردازی در دکوراسیون داخلی

استفاده از پنجره‌های بزرگ در آشپزخانه

همانطور که گفته شد نور یکی از اصلی‌ترین ارکان دکوراسیون داخلی است. تا جای ممکن با استفاده از پنجره‌های بزرگ و نورگیر، نور طبیعی را به داخل خانه هدایت کنید. استفاده از پنجره‌های بزرگ را حتماً در بازسازی دکور آشپزخانه خود در نظر بگیرید. این کار علاوه بر اینکه نور طبیعی بیشتری به داخل هدایت می‌کند، نمایی از فضای بیرون را ارائه می‌دهد.

استفاده از پنجره‌های بزرگ در آشپزخانه
استفاده از پنجره‌های بزرگ در آشپزخانه

ترکیب سبک کلاسیک با مدرن در دکوراسیون آشپزخانه

بسیاری از افراد برای بازسازی طراحی دکور آشپزخانه تنها به دنبال مدرن سازی هستند. اما دکوراسیون مدرن به این معنا نیست که ویژگی‌های قدیمی و بومی را به کلی از میان بردارید. گنجاندن برخی ویژگی‌های سنتی در کنار طراحی دکوراسیون آشپزخانه مدرن می‌تواند فضا را خاص‌تر و منحصر به فرد کند. جنبه‌های سنتی حس جذابی به فضا می‌بخشند و آن را خانگی‌تر می‌کنند. این رویکرد موجب شده که بسیاری از تولید کنندگان لوازم آشپزخانه، محصولات خود را به شکل و شمایل لوازم قدیمی طراحی و تولید کنند.

سبک طراحی کلاسیک با مدرن
سبک طراحی کلاسیک با مدرن

جمع بندی

آشپزخانه‌ها به خصوص در خانه‌های ایرانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. از این رو طراحی داخلی آشپزخانه در مقایسه با هر مکان دیگری نیاز به توجه و حساسیت بیشتری دارد. انتخاب رنگ، طرح کابینت‌ها، کفپوش و دیوارپوش، لوازم آشپزخانه از یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی گرفته تا وسایل پخت و پز تماما با وسواس انتخاب می‌شوند.

به طبع بازسازی داخلی آشپزخانه باید با توجه به میزان فضای در اختیار انجام گیرد. سعی کنید میان رنگ و سبک هر یک از اجزا آشپزخانه نوعی هارمونی ایجاد کنید. در انتخاب رنگ‌ها جسارت به خرج دهید! جسارت شما دکوراسیون داخلی آشپزخانه را خاص‌تر می‌کند. گذشته از تمام این موارد از نورپردازی غافل نشوید. سعی کنید نور طبیعی را به داخل آشپزخانه هدایت کنید و با استفاده از چشمه‌های نور مصنوعی جلوه بیشتری به محیط ببخشید.

4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *