چگونه صندلی اداری را تمیز کنیم؟

تمیز کردن صندلی اداری

راهنمای کامل تمیز کردن صندلی اداری

بعلت نوع کاربری و استفاده طولانی مدت از صندلی اداری، این وسایل بطور مرتب کثیف شده و نیاز به تمیزکاری مداوم دارند. تمیز کردن صندلی اداری به شکل صحیح در طول عمر آن نقشی کلیدی داشته و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و استفاده مفید و بلند مدت از آنها می‌شود. این راهنما به شما نحوه تمیز کردن صندلیهای اداری چرمی، صندلیهای اداری پارچه‌ای و انواع دیگر را توضیح می‌دهد.

برای تمیز کردن صندلی اداری به چه وسایلی نیاز دارید؟

قبل از اینکه به توضیح نحوه تمیز کردن صندلی اداری بپردازیم، بیایید در مورد ابزارهایی که برای تمیز کردن انواع صندلی اداری نیاز دارید بیشتر بدانیم. در اینجا تمام لوازمی که برای تمیز کردن سطوح صندلی اداری نیاز دارید آورده شده‌اند:

پارچه تمیز

اولین وسیله‌ای که برای تمیزکاری نیاز دارید پارچه تمیز است. یک پارچه مناسب می‌تواند هرگونه لکه‌ای را از روکش صندلی‌های اداری پاک کند.

جاروبرقی و انواع سری‌های آن

به مرور زمان در شکافها و درزهای صندلی گرد و غبار و زباله‌های زیادی جمع می‌شود و تنها وسیله‌ای که می‌تواند این درزها و منافذ را پاکسازی کند جاروبرقی است. شما با استفاده از انواع سری جاروبرقی می‌توانید همه منافذ و شیارهای لابلای صندلیها و مبلهای اداری را تمیز کنید.

حوله و دستمال مرطوب

دستمال مرطوب و حوله برای تمیز کردن هر روکشی که آب را جذب نکند عالی هستند!

شوینده ملایم یا پاک کننده چند منظوره

پاک کردن برخی از لکه‌ها بدون استفاده از پاک کننده‌ها تقریباً غیرممکن است، بنابراین برای از بین بردن لکه‌های سخت به مقداری شوینده ملایم نیاز دارید!

اسفنج

برای پاک کردن لکه‌های سخت چسبیده به سطح صندل به یک اسفنج هم نیاز دارید. با کمی خیس کردن اسفنج بوسیله مواد شوینده براحتی می‌توانید هر لکی را از سطح مبل یا صندلی پاک کنید.

مواد شوینده چرم (در صورت نیاز)

اگر صندلی اداری چرمی دارید، به مواد شوینده مخصوص چرم هم نیاز دارید. استفاده از مایعات شوینده قوی ممکن است به رویه چرم صندلی شما آسیب جدی وارد کند.

تمیز کردن صندلی اداری
استفاده از جاروبرقی با سری‌های مختلف برای تمیز کردن صندلی اداری

نحوه تمیز کردن روکش صندلی چرمی

اگر می‌خواهید صندلی اداری شما همیشه تمیز بماند باید به محض مشاهده لکه روی سطح صندلی، آن را فوراً پاک کنید. ماندن لکه و کثیفی روی صندلی یا مبل اداری پس از مدتی پاک کردن آن را مشکل‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه از مواد شوینده استفاده کنید ابتدا محل لک و کثیفی را با حوله یا دستمال خیس شده در آب و صابون مرطوب کنید. ترکیب آب گرم و صابون رقیق شده بهترین مایع برای پاک کردن انواع لکه‌ها و کثیفیهای سطح مبل یا صندلی است.

پس از آغشته کردن محل کثیفی به آب و صابون پاکسازی را بوسیله حوله مناسبی شروع کنید و تا جایی که کف صابون از بین برود روی محل بکشید. در این حالت اگر لکه از بین رفت با دستمال خشکی رطوبت سطح صندلی را بگیرید. اگر باز هم اثری از لکه مانده بود نوبت استفاده از مایع شوینده است. فقط کافیست دستمال خود را به این مایع آغشته کرده و در شعاع کمی روی لکه بمالید تا کاملاً از بین برود. توجه داشته باشید سخت‌ترین لکه‌ها هم با این روش از بین می‌روند و نیازی به استفاده از روشهای سختگیریانه دیگری نیست.

بگذارید سطح صندلی خشک شود!

پس از انجام مراحل فوق، باید بگذارید صندلی خشک شود تا ببینید آیا لکه را از بین برده اید یا خیر. استفاده از سشوار می تواند این روند را تسریع کند.

پاک کردن لکه‌های سخت روی سطح صندلی اداری

لکه‌های سخت‌تر ممکن است حتی پس از استفاده از محلول صابون و شوینده‌های عادی باقی بمانند. اگر با چنین وضعیتی روبرو شدید باید از محلولهای تمیزکننده قوی‌تری استفاده کنید. ترکیب آب گرم و مواد شوینده قوی می‌تواند لکه‌های سخت و چسبنده را از بین ببرد.

تمیز کردن صندلی و مبل اداری برای تغییر ظاهر آنها

ممکن است با گذشت زمان و استفاده مکرر از مبلمان و صندلی اداری متوجه فرسودگی و کثیفی آنها نشوید. پیشنهاد می‌کنیم با مطالعه مواردی که در ادامه بیان کرده‌ایم به ظاهر صندلیها و مبلمان اداری خود شکلی تازه ببخشید.

استفاده از جاروبرقی برای از بین بردن گرد و غبار و آلودگی

گرد و غبار و کثیفی می‌تواند به مرور زمان وارد پارچه و شیارهای داخلی صندلی شما شوند. معمولاً برای پاک کردن گرد و غبار روی سطوح لوازم و وسایل اداری از جاروبرقی استفاده می‌کنیم و بشکل منظم این کار را انجام می‌دهیم اما فضاهای مخفی و پوشیده از دید ما پنهان می‌مانند. پیشنهاد می‌کنیم برای تمیزکاری درز و شیارهای داخلی صندلی و مبلها از سری‌های مختلف جاروبرقی استفاه کرده و این فضاها را بخوبی تمیز کنید.

پاک کردن سطوح با جوش شیرین

قبلا از اینکه روی صندلی و درزهای آن را جارو بکشید روی روکش صندلی جوش شیرین بپاشید و با پارچه‌ای تمام سطح را به این ماده آغشته کنید. استفاده از جوش شیرین علاوه بر از پاک کردن لکه و کثیفی باعث از بین بردن بوی بد ماندگی نیز می‌شود. پس از اینکار و گذشت زمان اندکی، آثار آن را از روی سطوح صندلی را با جاروبرقی پاک کنید.

پاک کردن دسته، پایه و چرخهای صندلی اداری

علاوه بر نشیمنگاه، تکیه‌گاه و روکش صندلی اداری، چرخ‌ها، دسته و پایه‌های آن هم باید بطور مرتب تمیز شوند. از جاروبرقی و وسایل جانبی آن (سری‌های باریک و چند کاره) می‌توان برای تمیزکاری بخش مکانیزم صندلی استفاده کرد. با استفاده از سری باریک جاروبرقی خرده‌ها، گرد و غبار و کثیفی بخش داخلی صندلی را می‌توان پاکسازی کرد.

با استفاده از پارچه و حوله مناسب می‌توان لکه‌های روی پایه و دسته صندلی را پاک کرد. اگر با لکه‌های سخت‌تری روبرو شدید می‌توانید از مایع شوینده قویتری هم استفاده کنید. از محلول تمیز کننده برای اسپری کردن قطعات فلزی و پلاستیکی صندلی اداری پارچه‌ای خود استفاده کنید تا مطمئن شوید که تمام سطوح آن عاری از باکتری و کثیفی شده‌اند. برای پایان کار نیز از یک پارچه مرطوب برای پاک کردن آثار مواد شوینده استفاده کنید.

سرعت خشک شدن سطوح صندلی را افزایش دهید!

از یک دستمال کاغذی برای خشک کردن سریع قطعات پلاستیکی و فلزی صندلی خود استفاده کنید. زیرا ماندن آثار مواد پاک کننده خود باعث ایجاد لک خواهد شد. نکته مهم دیگر اینکه برای تمیز کردن پایه‌های کرومی پس از پاکسازی سطح آن را با یک پارچه خشک کنید. این کار ظاهری براق به پایه‌های صندلی شما می‌دهد.

پاسخ به سئوالات متداول

آیا هنوز سوالاتی در مورد نحوه تمیز کردن صندلی اداری خود دارید؟ در ادامه نکات بیشتری را در مورد تمیز کردن صندلی مدیریتی یا اداری آورده شده است!

از چه نوع شوینده‌ای برای تمیز کردن صندلی اداری استفاده کنیم؟

اگر یک صندلی اداری با روکش چرم مصنوعی دارید، برای از بین بردن لکه های روی صندلی به آب و صابون نیاز دارید. اگر لکه‌ها سخت از بین می‌روند، از مواد شوینده نسبتاً قویتری استفاده کنید. از سفید کننده یا سرکه استفاده نکنید زیرا ممکن است بیش از حد ساینده باشند.

چه دستورالعملهایی را برای تمیز کردن صندلی اداری پارچه‌ای رعایت کنیم؟

برای صندلی‌های اداری پارچه‌ای، به یک پارچه مرطوب و مقدار کمی صابون مایع محلول در آب برای تمیز کردن پارچه نیاز دارید. پس از تمیزکاری هم باید صندلی را برای خشک شدن در جریان هوای آزاد قرار دهید. همچنین می‌توانید از سشوار برای تسریع روند خشک شدن استفاده کنید.

چگونه می توان یک صندلی اداری پلاستیکی را تمیز کرد؟

برای تمیز کردن صندلی اداری پلاستیکی می‌توانید از ترکیب آب گرم و مواد شوینده استفاده کند. درجه قدرت مواد شوینده نیز بستگی به میزان کثیفی صندلی دارد. برای تمیزکاری از یک پارچه مرطوب و مقداری محلول تمیزکننده برای پاک کردن سطوح استفاده کنید. هنگامی که صندلی تمیز شد، آن را با دستمال خشک کنید.

چگونه یک صندلی اداری پشت توری را تمیز کنیم؟

بهترین وسیله برای تمیز کردن صندلی اداری پشت توری جاروبرقی است. سری برسی شکل جاروبرقی را به آن متصل کرده و با شدت کثیفی و گرد و غبار را از بین شکافها خارج کنید. سپس با استفاده از یک پارچه مرطوب و محلول تمیز کننده بخشهایی که از جنس پارچه مش هستند را تمیز کنید. تمیز کردن پارچه مشی کمی مشکل است ولی با استفاده از جاروبرقی اینکار آسانتر خواهد شد.

چگونه یک صندلی اداری چرمی را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن صندلی اداری چرمی به یک پاک کننده چرم مناسب نیاز دارید. استفاده از مواد شوینده دیگر خطر آسیب رساندن به چرم، ایجاد ترک و سوراخ شدن آن را زیاد می‌کند. ابتدا صندلی را جاروبرقی بکشید تا کثیفی و گرد و غبار پاک شود، سپس صندلی را با پاک کننده چرم پاک کنید.

مطلب پایانی …

تمیز کردن صندلی اداری می تواند زمان‌بر باشد، به خصوص زمانی که از آخرین باری که آن را پاک کرده‌اید، مدت زیادی می‌گذرد. با این حال، این فرآیند برای جلوگیری از فرسوده شدن صندلیهای اداری الزامی است. اگر برای اموال اداری خود ارزش قائلید و تمایل ندارید در مدت زمان کوتاهی برای صندلیهای اداری خود هزینه سرویس یا تعویض پرداخت کنید نسبت به نگهداری آنها کوشا باشید.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *