چگونه از دزدی گاوصندوق خود جلوگیری کنیم؟

جلوگیری از دزدی گاوصندوق

گاوصندوق یکی از تجهیزات امنیتی است که از اسناد، پول، زیورآلات و سایر اشیای با ارزش شما در برابر سرقت، آتش سوزی یا سایر بلایای طبیعی محافظت می‌کند. اما گاوصندوق را نباید جایی بگذارید که در معرض دزدیده شدن قرار بگیرد!

همه افراد از اینکه اشیا و وسایل قیمتی آنها در مکانی امن قرار داشته باشد احساس آرامش و امنیت می‌کنند. به همین دلیل است که سراغ خرید گاوصندوق ضد سرقت می‌روند. گاوصندوقهایی که علاوه بر ضد سرقت بودن در برابر حریق، سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی نیز مقاوم باشند. این گاوصندوق‌های نسوز و ضد سرقت به شما این اطمینان را می‌دهند که داراییهای شما در برابر هرگونه خطری حفظ می‌شوند.

حال تصور کنید که گاوصندوق خانگی امن، محکم، غیر قابل نفوذ و ضد سرقتی که به تازگی خریده‌اید، به درستی نصب نشده باشد. در اینصورت هر لحظه امکان اینکه قربانی سرقت شوید بالا می‌رود. با توجه به امکانات امنیتی جدید سیف باکسهای خانگی، سارقان دیگر وقت خود را برای باز کردن درب صندوق نمی‌گذارند بلکه گاوصندوق کامل را برداشته و با خود می‌برند. سپس با خیال راحت و وقت کافی بوسیله مجموعه‌ای از ابزارهای تخصصی، درب گاوصندوق را باز می‌کند.

چگونه از دزدی گاوصندوق خود جلوگیری کنیم؟

با توجه به شرایط اقتصادی کشور آمار سرقت بسرعت در حال افزایش است. طبق آخرین آمار ارائه شده توسط نیروی انتظامی هر 5 دقیقه یک سرقت در تهران رخ می‌دهد که بطور متوسط فقط 12-13 دقیقه طول می‌کشد. این آمار نشان می‌دهد که چقدر مهم است که از داراییهای خود محافظت کنید. در این مقاله، برخی از راههای ساده و اثربخش برای جلوگیری از سرقت گاوصندوق خانگی را برای شما بیان می‌کنیم. تا از خسارات مالی جبران ناپذیر پیشگیری کنید.

دزدی گاوصندوق

مهمترین اقدام شما این است که فرآیند سرقت را تا حد ممکن دشوار کنید و بهترین راه برای انجام این کار، استفاده از یک سری از تاکتیکهای تأخیری پیامد‌دار است. بدینوسیله شما فرآیند سرقت را طولانی می‌کنید و هزینه دزدی را بالا می‌برید. هر مانعی که بر سر دسترسی آسان به داراییهای گرانبهای شما باشد، زمان سرقت را افزایش داده و در نهایت منجر به دستگیری دزد حین انجام جرم می‌شود.

برای جلوگیری از دزدیده شدن گاوصندق خود، بهتر است به نکات زیر توجه کنید:

– گاوصندوق خانگی خود را در یک مکان پنهان و دور از دسترس قرار دهید. مثلاً می‌توانید آن را در کمد، زیر تخت، پشت کتابخانه یا در یک دیوار مخفی نصب کنید.
– سیف باکس خود را به چیزی محکم و سنگین ببندید. مثلاً می‌‌توانید آن را با چسب، پیچ، قفل یا زنجیر به کف، دیوار یا چارچوب در وصل کنید. این کار باعث می‌شود که دزدها نتوانند آن را به راحتی بردارند و ببرند!
– گاوصندوقی بخرید که برای باز کردن درب نیاز به چند مرحله داشته باشد. (بطور مثال باز شدن با رمز و کلید مخفی به شکل همزمان) این کار باعث می‌شود فقط شما بتوانید به محتوای صندوق دسترسی داشته باشید و دزدها نتوانند آن را باز کنند.
– حرفه‌ای عمل کنید! برای جلب توجه دزدها به جای دیگر، می‌توانید مقداری پول تقلبی یا سکه بی ارزش را در معرض دید آنها بگذارید و بقیه چیزهای با ارزش خود را در جای مخفی‌تر نگه دارید.
– گاوصندوق خود را بیمه کنید! در صورت بروز هرگونه حادثه مثل سرقت، آتش سوزی یا سیل، شما می‌توانید خسارت خود را از شرکت بیمه بگیرید.

اتصال گاوصندوق به زمین و سخت‌تر کردن سرقت!

یکی از راههایی که می‌توان امکان سرقت گاوصندوقها را به حداقل رساند اتصال محکم آنها به زمین و دیوار یا هر دو آنهاست. اینکار با استفاده از رول بولتهای فولادی انجام می‌شود که مقاومت بالایی داشته و هر کدام از آنها مقاومت وزنی حدود 400 کیلوگرم ایجاد می‌کند. اتصال با رول بولت نه تنها جلوی سرقت خود گاوصندوق را می‌گیرد بلکه جلوی اعمال نیروی فشاری را نیز می‌گیرد. وقتی گاوصندوق به زمین محکم نشده باشد، سارقان ممکن است آنرا به یک طرف انداخته و با استفاده از اهرم وزن بدن اقدام به باز کردن درب آن کنند. لازم به ذکر است باز کردن درب گاوصندوقی که به حالت عمود به زمین چسبیده باشد کار سختی است.

برای اتصال گاوصندوق به زمین یا دیوار باید چند نکته را در نظر بگیرید. اولین آنها جنس زمین و دیوار است. مسلماً اتصال سست هیچ فایده‌ای برای شما نخواهد داشت. پس سعی کنید بهترین مکان را از لحاظ کیفیت مصالح کار شده انتخاب کنید. مورد بعدی اتصال همه جانبه صندوق به زمین است. بطور معمول سوراخهایی با فاصله مشخص در کف یا بدنه گاوصندوقها تعبیه شده که پیشنهاد می‌شود از همه آنها برای اتصال استفاده شود. مورد آخر نیز کیفیت رول بولتها می‌باشد که بهترین آنها نوع فولادی است.

پنهان کردن گاوصندوق برای مخفی ماندن از دست سارقان

داشتن یک گاوصندوق ضد سرقت حرفه‌ای راهی عالی برای به تعویق انداختن سرقت است. اما پنهان کردن آن امنیت را برای اشیای گران‌قیمت شما دو چندان می‌کند. می‌توانید با استفاده از خلاقیت خود و یک نصاب حرفه‌ای مکانی مخفی و پوشیده برای سیف باکس خانگی آماده کنید. البته قبل از آن مطمئن شوید گاوصندوق از نظر کارکرد با وضعیت مخفی بودن مطابقت داشته باشد.

ترکیبی از اقدامات امنیتی راهکاری جامع برای حفاظت از اموال شما

مانند بسیاری از راه‌حلها، ترکیبی از اقدامات ممکن است راه موثرتری برای حفاظت از گنجینه‌های ارزشمند شما و متوقف کردن دزدان باشد. هیچ کدام از موارد جایگزین یک گاوصندوق خوب نیستند اما وقتی بخواهید بطور همه جانبه از اموال خود محافظت کنید نیاز است با روشهای مختلف اقدام به دفع سرقتهای احتمالی کنید. نصب دوربین مداربسته و آژیر خطر دو اقدام مکمل برای حفاظت بیشتر از گاوصندوق شماست.

کارشناسان دکوچین همواره پاسخگوی سئوالات شما درباره خرید و نصب گاوصندوقهای ضد سرقت و نسوز می‌باشند. همین حالا می‌توانید از راههای ارتباطی گوناگونی با ما در ارتباط باشید.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *