چک لیست موارد ضروری برای دکوراسیون اداری

موارد ضروری برای دکوراسیون اداری

فضای داخلی دفتر کار محل دومی است که بعد از خانه بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنیم. بنابراین زیبایی، کارآمدی و طراحی آن بسیار مهم است! اگر مایلید بدانید چگونه طراحی فضای دفتر خود را تغییر دهید چک لیست موارد ضروری برای دکوراسیون اداری که ما تهیه کرده‌ایم را مطالعه بفرمایید.

ایجاد یک فضای کاری با طراحی خوب و کاربردی، باعث افزایش بهره‌وری کارمندان شده، خلاقیت را ارتقا داده و انرژی مثبت را در محیط کاری تقویت می‌کند. چه در حال برنامه‌ریزی یک چیدمان جدید باشید و چه در فکر بازسازی، باید چک لیستی برای طراحی داخلی اداری داشته باشید تا نقشه خود را به بهترین شکل اجرا کنید.

با دانستن اینکه چه مواردی را باید در طراحی داخلی اداری در نظر بگیرید اطمینان حاصل می‌کنید که عناصر ضروری برای یک محیط کاری مولد و راحت چه هستند. اینکار باعث افزایش کارایی و صرفه‌جویی در زمان می‌شود و به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق طراحی داخلی دفتر، سبک و فلسفه برند خود را برجسته کنید. سبک چیدمان اداری همچنین به عنوان یک ابزار ارتباطی برای مدیران عمل می‌کند. فراموش نکنید یک فضای کاری با طراحی خوب بهره‌وری و رضایت کارکنان را افزایش می‌دهد.

موارد ضروری برای دکوراسیون اداری

1- طراحی داخلی الهام بخش برای فضای اداری خود انتخاب کنید!

چه فضای دفتر کاری شما آرام و بی هیاهو همراه وسایل و لوازم اداری مینیمال باشد چه فضایی پر از هیجان و ترکیبی از رنگهای متنوع، مطمئن شوید که طراحی داخلی دفتر شما الهام‌بخش و پرانرژی باشد! ایجاد یک محیط الهام بخش آیتم شماره یک در لیست ارائه شده ماست. کار در یک فضای الهام بخش کارمندان شرکت را از نظر روحی تقویت کرده و بهره‌وری آنان را افزایش می‌دهد.

یکی از راه‌های کلیدی برای جذابتر فضا، تنوع است. انتخاب و خرید میز اداری مدرن برای دفتر کار موردی مهم است اما برای جذاب‌تر کردن فضا و مکانهای مختلفی که کارمندان گرد هم می‌آیند نیز برنامه‌ریزی کنید. این فضاها برای کار گروهی یا حتی برای کمی فراغت از کار روزانه کاربرد دارند و ضمن تقویت روحیه همکاری، شادی و خلاقیت کارمندان را نیز بهبود می‌بخشند!

طراحی داخلی الهام بخش برای فضای اداری
برای جذاب‌تر کردن فضا و مکانهای مختلفی که کارمندان گرد هم می‌آیند طراحیهای خاصی در نظر بگیرید

2- صندلی اداری طبی و راحت را انتخاب کنید

اینروزها کارکنان شرکتها و ادارات ساعات نسبتاً طولانی را در دفتر کاری خود سپری می‌کنند و نشستن راحت و استفاده از صندلی اداری طبی در زمان کار برای حفظ سلامت بدن آنها امری ضروری است. صندلی اداری مناسب برای ساعات طولانی کار باید بخوبی از پشت بدن و ستون فقرات حمایت کرده و از درد کمر جلوگیری کند.

امکانات تنظیمی صندلی اداری نیز مهم است. تنظیم زاویه پشتی کمک می‌کند تا با خواباندن تکیه‌گاه و رفع خستگی کمر در زمانهایی که به شکل مستمر پشت میز نشسته‌ایم کمی استراحت کرده و انرژی از دست رفته خود را بازیابی کنیم. همچنین با تنظیم ارتفاع صندلی می‌توان موقعیت قرارگیری پاها را اصلاح کرده و از خستگی آنها جلوگیری کرد. امکانات حرفه‌ای دیگری هم مانند تنظیم گودی کمر، بالشتک اضافه طبی و پشت سری اختصاصی نیز در طراحی و ساخت صندلیهای مدرن اداری امری عادی شده است.

البته راحتی نشستن نباید موجب این شود که بیشتر اوقات خود را در محل کار بنشینید! تحقیقات علمی نشان داده‌اند نشستن مستمر بیش از 20 دقیقه پشت میز کار باعث بروز آسیبهای سلامتی متعددی می‌شود. کارشناسان حوزه سلامت پیشنهاد می‌دهند در محل کار خود پویا باشید و برای مدت طولانی یکجا ننشینید. پس اگر فضای کافی در اختیار دارید کارمندان خود را تشویق کنید تا در محل کار خود راه بروند و کارهای اداری را در دو حالت ایستاده و نشسته انجام دهند. برای اینکار می‌توانید از میزهای اداری استفاده کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع دارند و در دو حالت نشسته و ایستاده می‌توان پشت آنها قرار گرفت و کارهای اداری روزمره را انجام داد.

همچنین برای پویایی بیشتر می‌توان از بخشهایی که برای استراحت کارکنان در نظر گرفته شده استفاده ابزاری کرد و با طراحی جدید فضای کاری راحتی را برای کارکنان ایجاد کرد. هنر شما به عنوان یک مدیر باید فراهم کردن شرایطی شامل راحتی، پویایی و سلامت کارکنان باشد تا بهترین بهره‌وری را از آنان بگیرید.

نشستن راحت و استفاده از صندلی اداری طبی در زمان کار برای حفظ سلامت بدن انسان امری ضروری است
نشستن راحت و استفاده از صندلی اداری طبی در زمان کار برای حفظ سلامت بدن انسان امری ضروری است

3- ذخیره‌سازی و سازماندهی

فضای ذخیره‌سازی وسایل در هر فضای اداری نکته‌ای کلیدی است. سعی کنید وسایل بلا استفاده و یا حتی کم کاربرد را داخل فضاهای معین شده برای انبار وسایل مختلف قرار دهید. پس از انبار کردن وسایل اضافه، سازماندهی یکی دیگر از موارد ضروری می‌باشد. وقتی همه چیز جای خودش باشد، تمیز نگه داشتن فضا بسیار ساده‌تر است! داشتن فضای کاری نامرتب باعث کاهش بهره‌وری می‌شود. بنابراین بهتر است فقط آنچه را که فوراً مورد نیاز است دم دست خود بگذارید و از گذاشتن وسایل مختلف و بی‌مصرف روی میز اجتناب کنید. اگر هم پرونده‌های اداری و وسایل مختلف اداری باید نزدیکتان باشد از فایلینگ اداری استفاده کنید.

4- از گیاهان و گلها در محیط کاری خود استفاده کنید

گیاهان و گلها همیشه حس تازگی و نشاط را به محیط اطراف منتقل می‌کنند. انواعی از گیاهان را می‌توانید برای فضاهای اداری تهیه کرده و حس زندگی و پویایی را به محل کار خود ببخشید، رنگ و بویی که گلها و گیاهان به محیط اداری می‌دهند فضا را جذابتر کرده و تاثیرات مثبتی بر اعصاب و روان ما می‌گذارند. علاوه بر این برخی از گیاهان می‌توانند کیفیت هوا محیط را نیز بهبود ببخشند.

انواعی از گیاهان را می‌توانید برای فضاهای اداری تهیه کرده و حس زندگی و پویایی را به محل کار خود ببخشید
انواعی از گیاهان را می‌توانید برای فضاهای اداری تهیه کرده و حس زندگی و پویایی را به محل کار خود ببخشید

5- رنگهای مناسب و خلاقانه برای طراحی دفتر کاری استفاده کنید

حقیقت این است که رنگها بر مغز ما تاثیر می‌گذارند. برخی رنگها انرژی‌زا هستند و برخی دیگر آرامش‌بخش، برخی دیگر حتی می‌توانند تحریک کننده باشند! بنابراین انتخاب رنگ در فضای اداری بسیار مهم است. اگر شرکت شما با تمرکز روی خلاقیت پرسنل فعالیت می‌کند رنگ نارنجی یک گزینه عالی برای شماست. رنگ قرمز نیز در سبکهای اداری پویا و زنده کاربرد زیادی دارد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین رنگها برای فضای اداری

6- دفتر را با نور طبیعی نورپردازی کنید

وجود نور طبیعی در محیط کار اهمیت زیادی در طراحی داخلی اداری دارد. نور طبیعی هم برای سلامتی و هم برای روحیه کارکنان فواید ارزشمندی دارد و همه باید به آن دسترسی داشته باشند. استفاده از پنجره‌های بزرگ از کف تا سقف یک راه حل بسیار رایج برای تاباندن نور طبیعی به داخل دفتر است. همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای شفاف راه دیگری برای عبور نور در فضا و بهره گیری حداکثری از نور طبیعی می‌باشد.

کارشناسان مبلمان اداری دکوچین با بیش از 20 سال سابقه در حوزه تجهیز ادارات و شرکتها برای مشاوره همواره در کنار شما هستند و با پیشنهادات مناسب در زمان و هزینه شما صرفه‌جویی می‌کنند.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *