موفقیت شرکت در گرو دکوراسیون دفتر کار

دکوراسیون دفتر کار

تأثیر دکوراسیون دفتر کار بر ارتقا ارزش‌های شرکت

تصور کنید که به دفتری با دیوارهایی به رنگ روشن لیمویی و سفید که با آثار هنری تزئین شده‌اند قدم گذاشته‌اید. گلدان‌هایی حاوی گیاهان سبز، زندگی تازه‌ای به فضا بخشیده‌اند. پنجره‌های بزرگ و بدون حفاظ نور را به داخل راهنمایی می‌کنند. چنین فضایی حس متفاوتی را در شما بر می‌انگیزد. اولین چیزی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که به یک شرکت معماری که در کارش تبحر دارد وارد شده‌اید.

دکوراسیون دفتر کار
زمانی که از فضای مناسب برای کار برخوردار نباشید نمی‌توانید تاثیر مناسبی بر روی مخاطب و مراجعین خود بگذارید.

معماری بر سلامت فیزیکی، ذهنی و عاطفی افراد تاثیر می‌گذارد. از این رو با پیاده‌سازی صحیح ایده‌ها و طرح‌ها در دکوراسیون دفتر کار می‌توانید کسب و کار خود را بهتر معرفی کنید.

تغییر دکوراسیون دفتر کار

دکوراسیون دفتر کار شرکتی که فضاها با استفاده از دیوارها و پارتیشن‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند باعث جدایی کارکنان از یکدیگر می‌شود. این سبک از معماری برای کسب و کارهایی که کارکنانش به صورت گروهی به فعالیت می‌پردازند مناسب نیست.

به عنوان مثال معماران و طراحان یک دفتر معماری مدام در حال جنب و جوش و بحث با یکدیگرند. از این رو نمی‌توان فضای کار هر یک را کاملاً جدا از سایرین در نظر گرفت. طراحی دکوراسیون دفتر کار باید جامع و انسان محور باشد. این نگرش Living Office یا “شرکت من محل زندگی” من نامیده می‌شود. Living Office روشی است که با انجام تحقیقات پیش از اقدام به طراحی دکوراسیون دفتر کار، تمامی جوانب برای ایجاد مکانی کارآمد، الهام بخش و راحت سنجیده می‌شوند. در حقیقت دکوراسیون دفتر کار می‌تواند معرف کارکنان و اهداف شرکت باشد.

تأثیر بازسازی دکوراسیون داخلی بر راندمان کار

برای طراحی مجدد دکوراسیون دفتر کار به سبک Living Office ابتدا باید با نوع فعالیت و وظایف کارکنان شرکت به خوبی آشنا شد. با این کار نیازها و الزامات دفتر کار به طور دقیق مشخص می‌شود. در انتها با تنظیم گزارشی دقیق از عملکرد اعضای شرکت می‌توان فرایند طراحی دکوراسیون دفتر کار را آغاز کرد. این روش به ایجاد محل کاری که افراد در آن می‌توانند از یکدیگر ایده بگیرند، در زمینه‌ی پروژه‌ها و مسائل شخصی خود با یکدیگر به گفتگو بنشیند و نظرات خود را به اشتراک بگذارند کمک می‌کند.

معماران و طراحان در این محیط روی پروژه‌های خود متمرکز می‌شوند و در حین کار از همکاران خود کمک می‌گیرند. علاوه بر اینها فضاهایی خصوصی برای افرادی که به تمرکز بیشتر نیاز دارند و می‌خواهند در فضایی شخصی‌تر به مکالمه بپردازند در نظر گرفته می‌شود. استفاده از صندلیها و مبل‌ اداری برای افزایش بازدهی کار نقش بسیار مهمی در این سبک از طراحی دکوراسیون دفتر کار دارد. در نظر گرفتن سطوحی برای قرار دادن لپ تاپ و تبلت با دسترسی پریز برق می‌تواند تکمیل کننده‌ی یک فضای پویا باشد.

دکوراسیون دفتر کار
دکوراسیون دفتر کار شرکتی که فضاها با استفاده از دیوارها و پارتیشن‌ها از یکدیگر جدا شده‌اند باعث جدایی کارکنان از یکدیگر می‌شود.

افزایش تعاملات با طراحی اصولی دکوراسیون دفتر کار

در نظر گرفتن فضایی بزرگ و پر نور برای اجتماعات و صحبت حین نوشیدن چای، قهوه یا میان وعده می‌تواند تعاملات میان کارکنان را افزایش دهد. دفتر مدیر شرکت باید مشرف به سایر فضاها باشد که در حین انجام امور با سایر پرسنل ارتباط برقرار کند. چنین رویکردی باعث می‌گردد که افراد پیشبرد فعالیت خود را با دیگران به اشتراک بگذارند و برای رسیدن به اهداف سازمان با روحیه‌‌ی بیشتری تلاش کنند.

از کوچک‌ترین فرصت‌ها به عنوان بهانه‌ای برای جشن گرفتن استفاده کنید. موفقیت در هر پروژه‌ای را با سایرین به اشتراک بگذارید. با این کار ارتباط خود با کارکنان را قوی‌تر و مستحکم‌تر می‌کنید. سعی کنید میان فضاهای کاری، اتاق استراحت، اتاق کنفرانس و… تعادل ایجاد کنید. با این کار تعاملات اجتماعی را تسهیل می‌کنید. تعاملات اجتماعی در محیط کار موجب کاهش فشارها و تنش‌ها شدهT خلاقیت را تقویت می‌کند.

طراحی با وقار

بازسازی دکوراسیون داخلی به سبک Living Office همه چیز را متحول می‌کند. در اختیار داشتن فضایی که منعکس کننده فعالیت شرکت و معرف برند شما نزد مشتری است می‌تواند بسیار ارزشمند باشد. معماری و طراحی وسیله‌ای ضروری برای دستیابی هر سازمان و کسب و کاری به موفقیت است. دفاتر کار باید فضایی مناسب برای به وقوع پیوستن تعاملات اجتماعی باشند. یک دفتر به سبک “شرکت من محل زندگی” از فضاهای مختلفی چون دفاتر خصوصی، فضاهای کاری محصور شده با دیوارهای کوتاه برای ایجاد ارتباط بیشتر میان پرسنل، استفاده از میزهای کار اشتراکی برای انجام پروژه‌های گروهی و… تشکیل می‌شود.

دکوراسیون دفتر کار می‌تواند ویتروینی از کار شما باشد. مراجعین می‌توانند با حضور در چنین مجموعه‌ای تأثیر طراحی بر کسب و کار را بهتر درک کنند. از این رو با حضور در چنین فضایی نظرات و ایده‌های شما را بهتر متوجه می‌شوند. ایده Living Office به معنای طراحی محیط حول محور افراد است. محیط باید خود را با انسان وقف دهد نه انسان با محیط سازگار شود. در چنین محیطی کارکنان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، به هر بهانه‌ای گفتگویی را آغاز می‌کنند و سوالات و مشکلاتی که ذهنشان را درگیر کرده مطرح می‌کنند. از این طریق کارمندان مدام هدف خود را یادآور می‌شوند و برای رسیدن به آن به یکدیگر کمک می‌کنند.

بازسازی دکوراسیون داخلی
در اختیار داشتن فضایی که منعکس کننده فعالیت شرکت و معرف برند شما نزد مشتری است می‌تواند بسیار ارزشمند باشد.

جمع بندی

یک معمار برای طراحی و بازسازی دکوراسیون داخلی باید به تعامل افراد با محیط و تاثیر محیط بر افراد به طور دقیق فکر کند. رویکرد Living Office یا دفتر زندگی مسائلی چون کجا و چگونه کار انجام می‌شود را برای سازمان‌ها حل کرده است. طراحان این حوزه با ایجاد محیطی برای نزدیک کردن افراد به یکدیگر، از آنها یک تیم می‌سازند. این نگرش کمک شایانی به موفقیت افراد و کسب و کارها می‌کند. کافیست مشتریان دفتر کار و تیم شما را ملاقات کنند تا دریابند که چه کارهای شگفت انگیزی از شرکت شما برمی‌آید.

همه‌‌ ما بیشتر وقت خود را در محل کار و در کنار سایر همکارانمان می‌گذرانیم. از این رو با بهینه سازی دکوراسیون دفتر کار و ایجاد حس راحتی در پرسنل می‌توانید موجبات افزایش راندمان کار را فراهم کنید.

بازسازی دکوراسیون داخلی و ایجاد فضای تعاملی در محیط کار می‌تواند به کاهش میزان خستگی افراد کمک کند. این افزایش انرژی منجر به خلق ایده‌های جدید و به طبع افزایش روحیه‌ کارکنان می‌شود. علاوه بر تمام موارد یاد شده این موضوع را فراموش نکنید که دکوراسیون دفتر کار اولین چیزی است که بر مخاطب شما در بدو ورود تاثیر می‌گذارد.

4.2/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *