معرفی بهترین رنگها برای فضای اداری

بهترین رنگها برای فضای اداری

معرفی بهترین رنگها برای فضای اداری و تاثیر آنها روی کارکنان

کار کردن در فضایی کم نور و کسل کننده برای هیچ کس خوشایند نیست و موجب بروز خستگی زود هنگام در کارکنان شرکت می‌شود. کارکنان اداری بیشتر وقت خود را در محل کار و پشت میز می‌گذرانند. از این رو ایجاد فضایی دلنشین علاوه بر بهبود روحیه‌ آنها موجب افزایش بهروه‌وری نیز می‌شود.

رنگ‌ها مهم‌ترین رکن در طراحی دکوراسیون داخلی می‌باشند و از دو جهت زیبایی شناختی و روانشناسی مورد توجه طراحان هستند. استفاده از رنگ‌های نامناسب در محیط کار می‌تواند افراد را عصبی و پرخاشگر کند. از سوی دیگر استفاده از رنگ‌بندی مناسب می‌تواند بر آرامش کارکنان بیفزاید به همین دلیل نباید قدرت رنگ‌ها را دست کم بگیرید. عدم استفاده‌ی صحیح از رنگ‌ها می‌تواند به از دست رفتن فرصت‌هایی شود که به روحیه کارمندان شما مرتبط است. پس برای شناخت بهترین رنگها برای فضای اداری با ما همراه باشید.

چگونه از رنگ‌ها در دفتر کار خود استفاده کنیم؟

استفاده از رنگ‌ها، به سطوحی مانند کف، سقف و دیوارها محدود نمی‌شود. اگر امکان رنگ‌آمیزی دیوارهای محل کارتان وجود ندارد، می‌توانید با استفاده از مبلمان اداری به محل کارتان رنگ ببخشید. صندلی‌ها، مبل‌ها، پارتیشن‌ها یا جداکننده‌ها، کمدها و حتی لوازم کوچک اداری همه و همه اجزائی بالقوه برای نمایش بهترین رنگها برای شرکت شما هستند.

استفاده از پد موس، زیر لیوانی، گلدان و لوازم رنگی دیگر می‌تواند به ایجاد آرامش در محیط کار کمک کند. وجود طیف‌های متفاوت از یک رنگ خاص در محیط می‌تواند در افزایش تمرکز و بهره‌وری افراد مؤثر باشد. تفاوتی ندارد که در شرکت، اداره، سازمان و یا حتی در خانه مشغول به کار هستید؛ روانشناسی رنگ یک واقعیت علمی است که به افزایش تمرکز، خلاقیت و در نهایت بهره وری افراد کمک می‌کند.

بهترین رنگها برای فضای اداری
رنگ قرمز می‌تواند موجب افزایش جنب و جوش افراد شود.

بهترین رنگها برای فضای اداری که بهره‌وری را افزایش می‌دهند

مطالعات انجام شده نشان می‌دهند که چقدر رنگ‌ها در رفتار و درک افراد تاثیر گذار هستند. بهترین رنگها برای فضای اداری که بهره‌وری را افزایش می‌دهند، رنگ‌های متضاد و پر انرژی هستند که موجب افزایش تحرک در محیط کار می‌شوند. برای مثال رنگ قرمز نشان دهنده‌ قدرت است. استفاده از رنگ قرمز می‌تواند موجب افزایش جنب و جوش افراد شود و ذهن آنها را به تکاپو بیندازد. استفاده از رنگ قرمز در کنار رنگ مشکی در محیط کاری که کارکنانش شیفت کاری طولانی دارند و مداوم در تردد هستند بسیار مناسب است.

از سوی دیگر بهترین رنگها برای فضای اداری پرتنش و پراسترس، طیف‌های مختلفی از رنگ آبی هستند. استفاده از رنگ آبی برای مکان‌هایی که جلسات مهم در آنجا برگزار می‌شود بسیار مناسب است. ایجاد فضایی آرام می‌تواند به پیشبرد مذاکرات کمک کند و نتایج دلخواه را به همراه داشته باشد. رنگ آبی موجب کاهش ضربان قلب و به طبع فشار خون می‌شود. از این رو تاثیرات تنش‌های موجود در محیط کار را کاهش می‌دهد. برای ایجاد هماهنگی می‌توان از رنگ‌های سرد دیگری مانند خاکستری یا بنفش استفاده کرد. همچنین ایجاد کمی تضاد با استفاده از رنگ‌هایی چون قرمز یا زرد پررنگ می‌تواند به تعادل محیط کمک کند.

بهترین رنگها برای فضای اداری که باعث افزایش خلاقیت می‌شوند

چنانچه کسب و کار شما وابسته به خلاقیت است، ایجاد محیطی که خلاقیت کارکنان را افزایش دهد از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر خود و کارکنانتان را افرادی خلاق می‌دانید طبیعی است که در پی محیطی برای آشکار سازی توانایی‌هایتان باشید. رنگهایی که می‌توانند محرکی قوی برای بروز خلاقیت باشند رنگ‌هایی هستند که موجب شادابی و تقویت حس خوش بینی می‌شوند.

رنگ زرد برای محیط اداری
بهترین رنگها برای فضای اداری که می‌توانند محرکی قوی برای بروز خلاقیت باشند رنگ‌هایی هستند که موجب شادابی و تقویت حس خوش بینی می‌شوند.

استفاده از رنگ زرد باعث افزایش روحیه و تحریک حس خلاقیت کارکنان شده و به بهبود کسب و کار کمک می‌کند. رنگ زرد با احساسات مرتبط است و هنگامی که به عنوان رنگ اصلی در کنار رنگ‌های خنثی مانند خاکستری یا سفید استفاده می‌شود انرژی موجود در محیط را متعادل می‌کند. یکی دیگر از بهترین رنگها برای فضای اداری رنگ سبز است. دوستدارن طبیعت از دیدن رنگ سبز در محل کار خوشحال خواهند شد. رنگ سبز می‌تواند یکی از بهترین رنگها باشد که به افزایش خلاقیت و حل مسئله کمک می‌کند.

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *