تاثیر طراحی دکوراسیون محل کار بر موفقیت و بهبود کارایی شرکت شما

دکوراسیون مدرن اداری

دکوراسیون مدرن اداری از الزامات دستیابی به یک کسب و کار موفق

اولین چیزی که روی مخاطب و مراجعین شما تاثیر می‌گذارد طراحی دکوراسیون محل کار شماست. تجربه نشان داده که دکوراسیون مدرن اداری در موفقیت کسب و کارها چقدر می‌تواند موثر باشد. شاید یک دفتر کار معمولی در اوایل راه اندازی شرکت، مفید به نظر برسد ولی پس از مدتی با افزایش مخاطبان و پرسنل باید نوسازی شده و طراحی آن مورد بازبینی قرار گیرد.

محل کاری را تصور کنید که واحد فروش در کنار بخش تحقیق و توسعه با صدای بلند پاسخ تلفن‌ها را می‌دهند. اجناس بسته‌بندی شده در قسمت پذیرش بر روی هم تلنبار شده‌اند و مراجعین شما بدون نظم خاصی وارد شرکت می‌شوند. در چنین شرایطی شرکت بجای پیشرفت درجا می‌زند و جو حاکم بر محیط کار تاثیرات بسیار منفی روی کارکنان می‌گذارند.

طراحی دکوراسیون محل کار
تجربه نشان داده که طراحی دکوراسیون محل کار در موفقیت کسب و کارها چقدر می‌تواند موثر باشد.

نیاز به طراحی دکوراسیون محل کار

طراحی دکوراسیون محل کار از الزامات بسیار مهم هر نوع کسب و کاری است. در یک محیط کاری غیر اصولی کارکنان بدون هیچ قصد و قرضی برای سایر همکاران خود مزاحمت ایجاد می‌کنند. ازدحام و سر و صدا افراد را برای انجام مکالمات تلفنی به راهروها فراری می‌دهد و به جای برگزاری جلسات در اتاق کنفرانس مدیران در راه پله و آسانسور به گفتگو می‌پردازند.

چنین وضعی مانع از هرگونه خلاقیتی از سوی کارکنان می‌شود. تمام اینها شرایط نامساعد یک دفتر شرکت غیر اصولی هستند. این مشکلات دست اندرکاران را وا می‌دارد که برای شرکت به دنبال محل اقامت جدیدی بگردند و بازسازی دکوراسیون دفتر را در اولویت قرار دهند.

برای فضاسازی در یک دفتر کوچک و قدیمی مجبورید تمام فضاها را به میزهای جداگانه اختصاص دهید. از این رو فضایی برای اجتماعات و تعاملات میان افراد وجود نخواهد داشت. دفتر کار بجای اینکه فضایی برای پیشبرد امور باشد به مانعی بزرگ بر سر راه کارمندان بدل می‌شود.

ساعتهای زیادی برای برنامه‌ریزی جلساتی که هیچ وقت به درستی برگزار نمی‌گردد از دست می‌رود. کارکنان برای انجام ساده‌ترین امور باید کل اتاق را دور بزنند. شاید این شیوه‌ کار برای پرسنل قدیمی که به این وضعیت عادت کرده‌اند عادی به نظر برسد. اما این شرایط برای افراد جدیدی که استخدام می‌شوند قابل درک نیست!

تغییر دکوراسیون دفتر
در یک محیط کاری با طراحی مناسب کارکنان هیچ مزاحمتی برای سایر همکاران خود ایجاد نمی‌کنند.

چرا دکوراسیون دفتر کار خود را تغییر دهیم؟

حال زمان آن رسیده که با نگرشی جدید اقدام به تغییر دکوراسیون دفتر نمایید. برای اجتناب از مشکلات فضای قبلی بهترین راهکار استفاده از دکوراسیون مدرن اداری است. با استفاده از این روش می‌توان بهترین راهکارها را برای بهبود فضای کاری شناسایی کرد. علاوه بر این با توجه به نوع فعالیت‌های شرکت می‌توان به صورت بهینه عمل فضاسازی را به انجام رساند. هر محل کاری باید مایه‌ی افتخار کارکنانش باشد.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین رنگها برای فضای اداری

برای رسیدن به یک طرح جامع و کاربردی ابتدا باید مواردی چون اهداف، محرک‌های تجاری، شخصیت و فعالیت‌های شرکت را شناسایی و مورد بررسی قرار داد. این کار به طراحان کمک می‌کند تا نیاز کارکنان و مخاطبان را درک کرده، اولویت‌ها را بهتر بشناسند و در نهایت با ترکیب فضاها یک محل کار مناسب ایجاد کنند. محل کار جدید باید با ترویج اشتراک دانش، حفظ استعدادها موجب افزایش کارایی افراد شود.

از آنجا که بیشتر کارکنان در دفتری لوغ و بی‌نظم مشغول به کار بودند، می‌توان آنها را بزرگترین طرفدارهای تغییر دکوراسیون دفتر دانست. به طبع یک دفتر جدید به معنای ارزش دادن و شخصیت قائل شدن به پرسنل است. از این رو کارکنان برای شروع کار در دفتر جدید بی‌تاب هستند.

فضای قبلی پتانسیل پشتیبانی از فعالیت‌های روزانه شرکت را نداشت. انجام فعالیت‌های ساده‌ای چون تولید محصولات جدید، پاسخ دادن به ایمیل‌ها و تماس‌های تلفنی، مکالمات کوتاه میان کارکنان و… با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شد. جنبه‌ی مثبت این است که این محدودیت‌ها به شناخت بهتر نیازها کمک می‌کند و طراحان بهتر متوجه فضاهای مورد نیاز می‌شوند.

تغییر دکوراسیون دفتر
با استفاده از روش دکوراسیون مدرن اداری می‌توان بهترین راه کارها را برای بهبود فضای کاری شناسایی کرد.

تغییر دکوراسیون دفتر به سبک مدرن به طراحان کمک می‌کند تا فضاها را به شکل متنوع و مطابق با فعالیت‌های شرکت ایجاد کنند. اگر فضای وسیعی در اختیار دارید، این میزان از فضا به شما آزادی عمل می‌دهد. اما باید مطمئن شوید که این فضا را به شهر ارواح تبدیل نمی‌کنید. با شیوه طراحی مدرن اداری شما در ایجاد فضاهای مختلف برای کاربردهای گوناگون آزادی عمل دارید. این فضاها ممکن است پراکنده به نظر برسند، اما در کنار هم مجموعه‌ای معنادار را به وجود می‌آورند.

با ایجاد فضاهای ملاقات رسمی امکان جذب سرمایه گذاران بالقوه فراهم می‌شود. علاوه بر آن می‌توان اتاق‌های عایق صدا و بسته‌ای برای مکالمات شخصی و خلوت کردن افراد با افکارها‌یشان تعبیه کرد. چنین فضاهایی برای کاهش تنش و هیجانات غیر ضروری بسیار مفید هستند.

تغییر دکوراسیون دفتر باید به گونه‌ای انجام گردد که برقراری ارتباط و تعاملات به سادگی انجام شوند و در عین حال فضا آنقدر راحت و ساکت باشد که پرسنل را متمرکز نگه دارد. در طراحی فضاهای جدید و دکوراسیون مدرن اداری نباید تمام فکر خود را بر روی فضاهای کاری متمرکز کنید. فضاهای اشتراکی مانند راهروها و کریدورها افراد را به برقراری ارتباط تشویق می‌کنند. از این رو می‌توان از این گونه فضاها به عنوان محیطی برای تبادل ایده‌ها استفاده کرد.

دکوراسیون مدرن اداری
تغییر دکوراسیون دفتر به سبک دکوراسیون مدرن اداری به طراحان کمک می‌کند تا فضاها را به شکل متنوع و مطابق با فعالیت‌های شرکت ایجاد کنند.

جایگذاری مناسب گروه‌های کاری در دکوراسیون مدرن اداری

برای تغییر دکوراسیون دفتر باید به طور اساسی و کارآمد مولفه‌ افزایش کارایی را به عنوان یک محرک اصلی تلقی کرد. با این رویکرد کارکنان در یک جریان کاری یکپارچه و ساختارمند قرار می‌گیرند. کنار هم گذاشتن کارکنانی که حوزه فعالیتشان یک هدف مشترک را دنبال می‌کند علاوه بر اینکه باعث اختلال در کار یکدیگر نمی‌شود بلکه به پیشبرد امور کمک می‌کند. به عنوان مثال قرار دادن تیم بازاریابی پر سر و صدا در کنار تیم طراحی که به تمرکز نیاز دارند تنش‌ها را افزایش می‌دهد. اما اگر تیم بازاریابی را در کنار تیم جذب مشتری قرار دهیم. نتایج شگفت انگیزی می‌گیریم.

علاوه بر تمام موارد یاد شده باید بگوییم که تغییر دکوراسیون به اختصاص فضاها محدود نمی‌شود، بلکه باید به مبلمان اداری مورد استفاده توجه ویژه‌ای شود. مبلمان اداری مورد استفاده باید کاملاً مطابق با فعالیت کارکنان انتخاب شوند. کارکنان شرکت باید بتوانند در محیط کار خود احساس راحتی کرده و زندگی کنند. چنین فضایی موجب رشد افکار و ایده‌ها می‌شود و به طبع موجب رشد کسب و کار خواهد شد.

جایگذاری مناسب گروه‌های کاری در دکوراسیون مدرن اداری
برای تغییر دکوراسیون دفتر به طور اساسی و کارآمد مولفه‌ی افزایش کارایی را باید به عنوان یک محرک اصلی تلقی کرد.

معرفی برند تجاری در دکوراسیون دفتر کار

یک دفتر کار مدرن با روشنایی مناسب، باز و پر جنب و جوش می‌باشد و کاملاً از آشفتگی به دور است. افراد جدید با وارد شدن به دفتر، درک روشنی از نوع شرکتی که قرار است برای آن کار کنند، خواهند داشت.

تغییر دکوراسیون دفتر با در نظر گرفتن اهداف مختلفی انجام می‌گیرد. طراحان در عین فراهم کردن آسایش کارکنان باید به فکر جذب مخاطبان نیز باشند. افراد با ورود به دفتر شرکت باید تحت تاثیر دکوراسیون قرار بگیرند و حس خوبی دریافت کنند. پرسنل شرکت باید با افتخار مشتریان و مهمانان خود را به دفتر شرکت دعوت کنند.

در سبک اداری مدرن مواردی چون القا حس امنیت و استقلال به کارکنان باید برآورده شود. برای مثال کارمندی که در انجام وظایف خود آزادی عمل دارد کمتر دچار نگرانی می‌شود و بیشتر روی کارش تمرکز می‌کند. پرسنل به محض ورود به دفتر می‌دانند چه کاری باید انجام دهند و کجا قرار است کار کنند.

فضای مناسب به کارمندان اختیار عمل بیشتری می‌دهد و حس خودمختاری را در آنها تقویت می‌کند. از این رو برای ارائه‌ ایده‌های خود دچار شک و تردید کمتری می‌شوند و وظایف خود را با اعتماد به نفس بیشتری پیگیری می‌کنند. پرسنل در حین صحبت‌های دوستانه به کارهای خود رسیدگی می‌کنند. حتی مشکلات کاری را در قالب یک گفت و گوی دوستانه مطرح می‌کنند. تمام اینها نتیجه‌‌ طراحی دکوراسیون مدرن شرکتی است.

3.7/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *