صندلی دانشجویی شیدکو

صندلی دانشجویی شیدکو

اهمیت استفاده از صندلی دانشجویی شیدکو روی موفقیت دانشجویان

دانشگاهها برای اطمینان از اینکه مطابق با استانداردهای صحیح آموزشی جلو می‌روند مرتباً برنامه‌های آموزشی و پرورشی خود را بروز می‌کنند. در همین راستا موضوع راحتی و آسایش جسمانی دانشجویان نیز جزو اولویتهای برنامه آموزشی مراکز آموزشی و دانشگاههای ایران قرار دارد. با توجه به اینکه دانشجویان زمان زیادی را طی روز روی صندلی می‌نشینند مسلماً استفاده از یک صندلی دانشجویی استاندارد نقش مهمی در ارتقاء سطح کیفی آموزشی ایفا می‌کند. در این مقاله، ابتدا به اهمیت صندلی آموزشی در موفقیت یک دانشجو خواهیم پرداخت و پس از درک این موضوع به چگونگی طراحی صحیح یک کلاس درس می‌پردازیم.

چرا صندلی آموزشی برای سیستم آموزشی یک کشور اهمیت دارد؟

بسیاری از ما در مدارسی درس خوانده‌ایم که میز و نیمکتهای قدیمی و تخته‌های گچی داشتند. نیمکتهای چوبی سنگینی که تکیه‌گاه آن میز نیمکت پشتی بود! به این موارد مستهلک بودن و خط و خشهای فراوران روی سطح میز را هم اضافه کنید. ما در آنروزها هرگز به این موضوع فکر نکردیم که صندلی آموزشی مناسب تا چه حد می‌تواند روی کیفیت تحصیلی تأثیر بگذارد.

با توجه به تحقیقات انجام شده صندلی آموزشی استاندارد نقشی حیاتی در میزان یادگیری دانش‌آموزان و دانشجویان دارد. در حال حاضر، تقریباً 83 درصد از دانش آموزان و دانشجویان ایرانی پشت میز و صندلیهایی می‌نشینند که متناسب با قد آنها ساخته نشده است. در نتیجه، هنگام درس تمرکز کافی روی یادگیری نداشته و کیفیت تحصیلی آنها بی آنکه بدانند پائین می‌آید. با خرید صندلی آموزشی مناسب معلمان مدارس و استادان دانشگاه می‌توانند اطمینان داشته باشند که ذهن دانشجو کاملاً متمرکز روی یادگیریست. مسیر درستی که عملکرد مراکز آموزشی و تحصیلی را به شدت بهبود می‌بخشد و منجر به موفقیت می‌شود.

اهمیت انتخاب صندلی آموزشی مناسب برای دانشگاه‌ها و مدارس

  • نشستن روی صندلیهای سفت و استفاده از میزهای غیر استاندارد برای مدت طولانی باعث ناراحتی و خستگی بدنی شده، در نتیجه تمرکز  دانشجو را از بین می‌برد.
  • صندلی دانشجویی که طراحی خوبی نداشته باشد باعث درد بدن، به ویژه در ناحیه گردن و کمر می‌شود. این دردها به مرور مزمن شده و سلامت فیزیکی دانشجویان و دانش آموزان به خطر می‌اندازد.
  • میزها و نیمکتهای معمولی با فرم یکسان ساخته می‌شوند و فاقد استانداردهای ارگونومیک هستند. (پشتی و نشیمن صاف، یک تکه و بدون قوس) این در حالیست که فرم ستون فقرات بدن انسان شامل قوسهای مختلفی هست که هنگام ساخت صندلی استاندارد  باید به آن دقت کرد. همچنین باید در نظر داشت که افراد مختلف ساختار بدنی و قد متفاوتی دارند.

هنگامیکه دانشجو تمرکز خود را از دست می‌دهد و مدام برای رفع خستگی روی صندلی تکان می‌خورد، احساس ناراحتی کرده و نمی‌تواند روی مطالب تدریس شده تمرکز کند. همه این موارد نشان دهنده آن است که یک نوع صندلی برای همه رده‌های آموزشی مناسب نیست و در مقاطع تحصیلی مختلف باید از صندلیهای آموزشی مناسب با همان مقطع استفاده کرد.

مزایای استفاده از صندلی ارگونومیک آموزشی در دانشگاهها

  • صندلی ارگونومیک وضعیت فیزیک بدنی سالم را تضمین می‌کند، چیزی که برای یک بدن در حال رشد حیاتی است.
  • از بیقراری بیش از حد که عاملی برای عدم تمرکز است جلوگیری می‌کند.
  • با نشیمن و پشتی مناسب وضعیتی پویا برای نشستن فراهم می‌کند.
  • پایه‌ها محکم و پایدار روی زمین قرار می‌گیرند و مانع از حرکات بی‌مورد می‌شوند.

به طور خلاصه، با تجهیز کلاسهای درس مدرسه و دانشگاه بوسیله صندلی آموزشی شیدکو به دانش آموزان و دانشجویان انعطاف پذیری و تحرک بیشتری داده و احتمال حواس پرتی آنها را کاهش می‌دهید. روی هم رفته، صندلی ارگونومیک آموزشی یادگیری فعال را تسهیل می‌کند و دانشجویان را در مسیر موفقیت قرار می‌دهد.

چگونه می‌توان کلاسهای درس را با صندلیهای دانش آموزی به درستی طراحی کرد؟

اکنون که با مزایای استفاده از صندلی دانشجویی ارگونومیک آشنا شدید، بهترین روش‌های چیدمان صحیح صندلی برای کلاس درس دانشگاه یا مدرسه را بیان می‌کنیم:

استفاده از صندلی آموزشی چند نفره راهی مناسب برای آموزش گروهی تیمی

زمانی نه چندان دور انتظار می‌رفت دانش آموزان ساعتها بی‌حرکت روی صندلیها بنشینند و درسها را یاد بگیرند. این سبک تدریس اکنون منسوخ شده است. تحقیقات نشان داده‌اند که دانش آموزان امروزی به طور فعال یادگیری بهتری دارند. این بدان معناست که هم استاد و هم فضا باید فعالانه درگیر آموزش شوند.

برای این امر، صندلیهای آموزشی باید با استانداردهای جدید سازگار شوند. بنابراین، اولین روش برای چیدمان صحیح کلاس درس استفاده از صندلیهای انعطاف پذیر است. انعطاف پذیری در اینجا به معنای عملکرد خوب است. به عبارت دیگر، صندلی‌ها و میزهای مدرسه باید به اندازه‌ای محکم باشند که برای مدت زمان طولانی دوام بیاورند. به اندازه‌ای هم سبک باشند که دانش‌آموزان و دانشجویان بتوانند آنها را جابجا کنند. این به دانشجویان این امکان را می‌دهد که صندلیها را به گونه‌ای بچینند که مکمل برنامه درسی روزانه آنها باشند و یادگیری مشارکتی را رواج دهند.

صندلی آموزشی 3 نفره، 2 نفره و 4 نفره که با سبد و دسته محصلی اختصاصی عرضه شده‌اند یکی از محصولات مناسب برای آموزشهای گروهی و تیمی می‌باشند. در این راستا مبلمان اداری دکوچین اقدام به عرضه صندلیهای دسته‌دار تک نفره، 2 نفره، 3 نفره و 4 نفره شرکت شیدکو کرده است. این صندلیها برای تمام سنین و سایزها مناسب بوده و با رعایت برترین استانداردها روانه بازار شده‌اند. شما می‌توانید با چیدمان صحیح متناسب با فضای کلاس آموزش صندلیهای چند نفره چسبیده به هم را خریداری کرده و سطح کیفی آموزش گروهی را ارتقاء دهید.

از صندلیهای متحرک استفاده کنید

برای تحرک و پویایی بیشتر می‌توانید از صندلی آموزشی متحرک نیز استفاده کنید. استفاده از صندلیهایی که به دانش آموزان آزادی انجام حرکات جزئی را می‌دهند، باعث تمرکز بهتر روی مطالعه و یادگیری می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند تحرک نرمال هنگام آموزش باعث گردش جریان خون در بدن شده و از خواب‌آلودگی جلوگیری می‌کند.

تجهیز مراکز آموزشی و دانشگاه با صندلی آموزشی شیدکو

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *