خصوصیات صندلی رستورانی مناسب

صندلی رستورانی

ویژگیهای صندلی رستورانی و سبک مناسب دکوراسیون داخلی رستوران

رستوران صرفاً محلی برای صرف غذا نیست بلکه محلی برای گذراندن لحظه‌هایی خوش و آرامش بخش نیز می‌باشد. همان قدر که یک طراحی هوشمندانه و مناسب می‌تواند مشتریان بیشتری را به سمت یک رستوران بیاورد، یک طراحی دکوراسیون نامناسب نیز می‌تواند تمام برنامه‌های شما برای جذب مشتری را بر باد دهد.

طراحی و چیدمان رستوران باید متناسب با فرهنگ، برند و سبک غذایی که طبخ می‌شود باشد. گذشته از فضا و رنگ، مبلمان مهم‌ترین بخش از دکوراسیون داخلی رستوران است. میز و صندلی رستورانی هم علاوه بر تأمین آسایش مشتری باید در هماهنگی کامل با سبک غذایی که سرو می‌شود انتخاب گردند.

به عنوان مثال صندلی رستورانی مورد استفاده در فست فودها، غذاخوری‌ها، کافه‌ها، فودکورت‌ها و کافه‌تریاها بسته به نوع غذایی که سرو می‌شود متفاوت است. در این فرصت قصد داریم بیشتر با دکوراسیون داخلی رستوران و صندلی رستورانی مناسب برای آن آشنا شویم.

خرید صندلی رستورانی مناسب برای فست فود

در یکی دو دهه‌ گذشته فست فودها توانسته‌اند با ارائه‌ غذاهای جدید و سبک و سیاق مدرن رستورانهای سنتی و کلاسیک را تحت و الشعاع قرار دهند. قشرهای مختلفی از جوانان عاشق خوردن غذا در رستورانهای عرضه کننده فست فود هستند.

به طور معمول رستورانهای فست فود خدماتی مانند سرویس میز را ارائه نمی‌دهند. مشتریان غذای خود را پای صندوق سفارش داده و پس از تحویل محلی برای نشستن و صرف غذا پیدا می‌کنند.

انتخاب صندلی رستورانی برای چنین فضاهایی باید بر مبنای دو اصل سبک دکوراسیون مدرن و نحوه‌ی سرویس‌دهی رستوران انتخاب گردد. به طور کلی برندهای فست فود سعی می‌کنند با استفاده از سبک معماری منحصر به فرد و متمایز، خود را به مشتریان معرفی کنند.

برخلاف رستوران‌های کلاسیک که وابستگی شدیدی به دکوراسیون مینیمال و کلاسیک دارند، فست فودها از رنگ‌های شاد و سبک‌های هیجان انگیز استفاده می‌کنند. از این رو صندلی رستورانی باید سبکی جذاب داشته باشد و طیف‌های رنگی مختلفی را در برگیرد. علاوه بر موارد یاد شده مشتریان فست فود عمدتاً افراد جوان هستند. بنابراین برندهای فست فود سعی در بکارگیری طرح‌های جوان پسندانه در دکوراسیون رستوران، پوشش پرسنل و حتی بسته‌بندی غذاهای خود دارند.

هنگام خرید صندلی رستورانی برای یک فست فود باید تصویری منسجم از فضای مورد نظر در ذهن داشته باشید. صندلی رستورانی باید با سایر سطوح، مبلمان و… همگن باشد و هارمونی فضا را بر هم نزند. همانطور که پیشتر به آن اشاره کردیم دکوراسیون یک فست فود معرف برند و حتی سبک غذای آن است. بنابراین باید کلیه‌ اجزاء دکوراسیون داخلی رستوران در ارتباط با یکدیگر انتخاب شوند.

آماده‌سازی غذاهای فست فودی وقت کمتری می‌برد. در نتیجه مشتریان زمان کمتری برای خوردن غذا و نشستن بر روی صندلی اپن یا رستورانی صرف می‌کنند. این ویژگی خوراک‌های فست فودی موجب شده که کمتر به راحتی صندلی رستورانی توجه شود و مواردی چون ظاهر و سهولت در نظافت در اولویت قرار گیرند.

خرید صندلی رستورانی
صندلی رستورانی باید سبکی جذاب داشته باشد و طیف‌های رنگی مختلفی را در برگیرد.

بهترین صندلی برای رستوران

غذاخوری‌ها و رستورانها با هدف ایجاد فضایی آرام و مفرح برای صرف غذا به صورت خانوادگی تاسیس شدند. مشتریان بدون نیاز به هیچ گونه فعالیتی برای پخت و پز می‌توانند غذای دلخواه خود را سفارش دهند و در کنار دوستان و آشنایان خود اوقات خوشی را بگذرانند.

از این رو برای طراحی دکوراسیون رستوران خانوادگی باید راحتی و آسایش را در اولویت قرار داد. توجه داشته باشید که رستوران‌های خانوادگی از لوکس‌گرایی به دور هستند و سعی بر جذب اقشار متوسط جامعه را دارند. سیاست رستوران‌های خانوادگی بر خلاف فست فودها ایجاد محیطی آرام و راحت برای نگه داشتن هرچه بیشتر مشتریان در رستوران است.

به طبع مشتریان هرچه بیشتر احساس راحتی کنند زمان زیادتری را پشت میز غذا می‌مانند و سفارش دسر و نوشیدنی هم می‌دهند. از این رو در هنگام خرید صندلی رستورانی باید راحتی را بیشتر مد نظر قرار دهید. صندلی رستورانی چوبی با روکش پارچه‌ای مزین به طرح‌های کلاسیک یا برند رستوران می‌تواند یک انتخاب سفارشی عالی باشد.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید صندلی ارگونومیک

از آنجا که بخش اعظم مشتریان را خانواده‌ها تشکیل می‌دهند، باید مواردی چون امکان جابجایی و افزودن صندلی رستورانی به میز برای افزایش یا کاهش ظرفیت میهمانان فراهم شود. در برخی مواقع نیاز است فضایی در کنار میز برای افزودن صندلی مخصوص کودک یا صندلی چرخدار ایجاد شود. از این رو نمی‌توان از مبلمان و صندلی‌های بزرگ و سنگین استفاده نمود زیرا انعطاف پذیری در چیدمان را از شما سلب می‌کند. سعی کنید با انتخاب طرح مناسب برای صندلی، رستوران خود را متمایز کنید.

دکوراسیون داخلی رستوران
صندلی رستورانی چوبی با روکش پارچه‌ای مزین به طرح‌های کلاسیک یا برند رستوران می‌تواند بسیار مناسب باشد.

خرید صندلی رستورانی برای کافه

اغلب افراد به اشتباه کافه و کافی شاپ را یکسان می‌دانند. در صورتی که به طور معمول کافه‌ها علاوه بر نوشیدنی‌های گرم غذاهای سبکی چون اسنک، ساندویچ، پاستا و… و خوراکی‌هایی چون انواع شیرینی و کیک را هم سرو می‌کنند. این در حالی است که کافی شاپ‌ها بر ارائه‌ انواع قهوه و اسپرسو تمرکز دارند.

مشتریان کافه‌ها به دو دسته متفاوت تقسیم می‌شوند. دسته‌ اول افرادی هستند که نوشیدنی و خوراکی خود را سفارش می‌دهند و محلی برای نوشیدن و گپ زدن با همراه خود در همان کافه انتخاب کرده و می‌نشینند. دسته دوم افرادی هستند که نوشیدنی را در ماگ سفری تحویل می‌گیرند و از درب کافه خارج می‌شوند.

از غولهایی مثل استارباکس گرفته تا کافه‌های کوچک به دنبال ایجاد فضایی دنج برای نشستن و صحبت کردن مشتریان هستند. اغلب افرادی که برای نوشیدن قهوه یا چای به کافه مراجعه می‌کنند کسانی هستند که به دنبال آرامش برای فرار از هیجانات روزمره‌اند. گزینه‌های متنوعی از صندلی برای استفاده در کافه‌ها وجود دارد. چهارپایه، نیمکت، مبلمان راحتی، میز و صندلی رستورانی گزینه‌هایی هستند که در کافه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صندلی رستورانی برای کافه
چهارپایه، نیمکت، مبلمان راحتی، میز و صندلی رستورانی گزینه‌هایی هستند که در کافه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

صندلی رستورانی مناسب برای فود کورت و کافه تریا

برای صرف وعده‌های غذایی خارج از منزل گزینه‌های متنوعی وجود دارد. شما می‌توانید از میان غذاهای ایرانی، ملل، فرنگی و فست فود هر کدام را که دوست دارید انتخاب کنید. اما هر کدام از این غذاها در رستوران‌های متفاوتی طبخ و عرضه می‌گردند. ایده‌ فود کورت برای از میان برداشتن مرز میان سبک خوراکی‌ها مطرح شد. فود کورت یا کافه تریا فضایی بسیار وسیع است که توسط شعب مختلف رستوران‌ها احاطه شده‌اند. مشتریان می‌توانند هر نوع غذایی که دوست دارند سفارش دهند و در کنار یکدیگر بنشینند و میل کنند.

صندلی رستورانی فود کورت
صندلی رستورانی فود کورت یا کافه تریا در عین راحتی باید قابلیت جابجایی داشته باشد.

صندلی فود کورت یا کافه تریا در عین راحتی باید قابلیت جابجایی داشته باشد. مشتریان مدام در حال رفت و آمد هستند. صندلی‌ها در سالن‌ فود کورت مدام جابجا می‌شوند. در نتیجه باید از ساختار و استحکام قابل قبولی برخوردار باشند. هدف اصلی از طراحی فضای غذاخوری برای فودکورت یا کافه تریا، ایجاد طرحی منسجم، جذاب با قابلیت نگهداری آسان است. کافه تریا دانشگاه‌ها و ادارات محلی برای استراحت دانشجویان و کارمندان هستند. از این رو باید راحتی صندلی در اولویت قرار گیرد.

3.8/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *