تبدیل صندلی اداری ارزان قیمت به صندلی ارگونومیک

صندلی اداری ارزان قیمت

آیا قیمت صندلی اداری در میزان راحتی آن تاثیرگذار است؟

برخی افراد بر این باورند که تنها راه داشتن صندلی اداری راحت و مناسب صرف هزینه‌ زیاد برای خرید این نوع صندلی‌ها است. یک صندلی اداری ارگونومیک با کیفیت از یک برند معتبر به هیچ وجه نمی‌تواند ارزان باشد. مونتاژ با کیفیت، استفاده از مواد درجه یک و همچنین طراحی که سلامت و ایمنی شما را در نظر می‌گیرد موجب افزایش قیمت صندلی اداری می‌شود.

به همین دلایل اکثراً بر این عقیده‌اند که صندلی‌ اداری ارزان نمی‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد. اما باید بگوییم که با کمی خلاقیت می‌توانید صندلی اداری ارزان قیمت خود را به یک نشیمنگاه بسیار راحت بدل کنید!

به طبع یک صندلی اداری گران قیمت کیفیت ساخت به مراتب بالاتری دارد. از فریم‌های بادوام برای بدنه آن استفاده شده و روکش لطیف و راحتی دارند. همچنین از قابلیت تنظیمات ارگونومیک مختلفی بهره می‌برد تا به طور کامل با آناتومی انسان سازگار شود.

اما واقعیت این است که در دنیای امروز قیمت صندلی اداری چندان اهمیتی ندارد. برخی از محصولات تنها به دلیل نام و برندی که یدک می‌کشند گران قیمت هستند. صندلی اداری ارزان قیمت در تهران به فراوانی یافت می‌شود. شما می‌توانید یک صندلی اداری با کیفیت از برندی نا آشنا را با قیمتی مناسب خریداری کنید. علاوه بر این با کمی اصلاحات روی صندلی اداری خود می‌توانید آن را به یک صندلی ارگونومیک تبدیل نمایید.

در اکثر مواقع با استفاده از چند بالشتک طبی، بسیاری از مشکلات حل می‌گردد. در ادامه قصد داریم راهکارهای ارتقا یک صندلی اداری ارزان قیمت به یک صندلی اداری راحت را مورد بررسی قرار دهیم.

صندلی اداری ارزان قیمت
با کمی خلاقیت می‌توانید صندلی اداری ارزان قیمت خود را به یک نشیمنگاه بسیار راحت بدل کنید.

تبدیل صندلی اداری ارزان قیمت به یک صندلی ارگونومیک

بدست آوردن استانداردهای ارگونومیک مناسب هنگام نشستن روی صندلی اداری مستلزم ایجاد تعادل میان عوامل مختلف است. ارتفاع صندلی باید به اندازه‌ای باشد که با ارتفاع میز، صفحه کلید و مانیتور مطابقت داشته باشد. همچنین ارتفاع مانیتور کامپیوتر باید به گونه‌ای تنظیم شود که برای نگاه کردن به آن نیازی به خم کردن گردن نباشد.

عدم توجه به هرکدام از این موارد هنگام نشستن، بدن شما را از تراز و فرم طبیعی خارج می‌کند. این نکات در نگاه نخست شاید کم اهمیت به نظر برسد. اما با گذشت چند ساعت احساس درد و خستگی در ناحیه‌ گردن و کمر اهمیت این موضوع را به اثبات می‌رساند.

علاوه بر تمام این موارد، استاندارد ساخت میز و صندلی اداری عموماً بر اساس افراد بلند قد (از 180 سانتیمتر با بالا) تنظیم می‌شود. از این رو بسیاری از افراد کوتاه قد مجبورند برای تنظیم صندلی متناسب با قد خود ارتفاع آن را کاهش دهند. اما این کاهش ارتفاع باعث می‌شود که در ارتفاع نامناسبی از میز کار خود قرار گیرند. اگر هم ارتفاع صندلی خود را افزایش دهند پاهایشان به زمین نمیرسد و در شرایط نامطلوبی قرار می‌گیرند.

راه حل چیست؟ برخلاف تصور راه حل این مشکل به طور شگفت آوری می‌تواند ساده و مقرون به صرفه باشد.

حل مشکل ارتفاع صندلی اداری

همانطور که گفته شد قیمت صندلی اداری اهمیت چندانی ندارد. نیازی نیست برای خرید صندلی‌های اداری خود را به سختی بیندازید و هزینه‌های غیر منطقی را به شرکت تحمیل کنید. تقریباً تمام صندلی‌های اداری به قابلیت تنظیم ارتفاع مجهز هستند.

از این رو برای بهبود وضعیت نشستن روی صندلی با تنظیم ارتفاع شروع می‌کنیم. ارتفاع صندلی اداری باید به گونه‌ای باشد که پاها به صورت کاملاً صاف روی زمین و زانوها در راستای ران پا یا کمی پایین‌تر قرار گیرند.

در صورتی که پس از انجام این تنظیمات در حالتی نامناسب از میز کار و صفحه کلید رایانه قرار گرفتید، ارتفاع صندلی اداری خود را مجدداً با میز تنظیم کنید. بگونه‌ای که به تمام لوازم خود روی میز دسترسی کامل داشته باشید. حال برای قرار گیری پاها در ارتفاعی مناسب کافیست از یک زیرپایی استفاده کنید.

یک زیرپایی مناسب می‌توان در بهبود فرم نشستن شما روی صندلی کمک بزرگی باشد. برعکس این موضوع نیز صادق است. یک فرد قد بلند هم برای نشستن روی صندلی ممکن است با چالش مواجه شود. برای فردی که قدی بیش از 190 سانتیمتر دارد حتی با تنظیم ارتفاع صندلی روی بلندترین حالت باز هم زانو در موقعیت بالاتر از ران قرار می‌گیرد. راه حل این مشکل بسیار ساده است. کافیست از یک بالشتک صندلی برای زیر باسن استفاده کنید. این نوع بالشتک‌ها بسیار راحت هستند و چندین سانتی‌متر بر ارتفاع صندلی می‌افزایند.

ارتفاع صندلی اداری
ارتفاع صندلی باید به اندازه‌ای باشد که با ارتفاع میز، صفحه کلید و مانیتور مطابقت داشته باشد.

بهبود وضعیت پشتی صندلی اداری ارزان قیمت

یک صندلی اداری ارزان قیمت شاید از تنظیمات پشتی حرفه‌ای بی‌بهره باشد. از این رو می‌توانید با استفاده از بالشتک‌های طبی حمایت کننده کمر، وضعیت پشتی صندلی را بهبود ببخشید. این پشتی‌ها با پر کردن گودی کمر، نشستن روی یک صندلی اداری ارزان قیمت را خوشایندتر می‌کنند. همچنین استفاده از بالشتک و پشتی ارگونومیک مشکل سفت بودن رویه صندلی را جبران می‌کند. شاید استفاده از بالشتک‌ها ناتوانی صندلی در خوابیدن یا تنظیمات دیگر را حل نکند. اما یک راه کار هوشمندانه برای تبدیل صندلی اداری ارزان قیمت به یک صندلی دوست داشتنی است.

بهبود وضعیت پشتی صندلی
می‌توانید با استفاده از بالشتک‌های طبی حمایت کننده کمر، وضعیت پشتی صندلی را بهبود ببخشید.

تنظیم ارتفاع صندلی اداری ارزان قیمت برای دسترسی بهتر به کیبورد کامپیوتر

بهتریت حالت برای استفاده از صفحه کلید کامپیوتر قرار گرفتن ساعد دست به صورت موازی با سطح زمین و آرنج‌ها در دو طرف بدن است. شاید دستیابی به چنین شرایطی در حالی که پاها بر روی زمین قرار دارند سخت باشد. بنابراین اگر صفحه کلید در ارتفاعی بالاتر از حد استاندارد قرار دارد کافیست بار دیگر صندلی اداری خود را تنظیم کرده و ارتفاع آن را افزایش دهید و از یک زیر پایی برای قرارگیری پاها استفاده نمایید.

اگر هم صفحه کلید در ارتفاع پایینتر از شما قرار دارد می‌توانید با استفاده از یک استند کیبورد ارتفاع صفحه کلید را افزایش داده و این مشکل را نیز برطرف کنید.

تنظیم ارتفاع مانیتور

مانیتور لپ تاپ یا کامپیوتر باید در شرایط مساعد و مناسبی با چشمان کاربر قرار گیرد. به گونه‌ای که ضلع بالای صفحه نمایش 5 الی 8 سانتی متر پایین‌تر از چشم‌ها قرار داده شود. در این حالت نیازی به خم کردن گردن به سمت بالا یا پایین نیست و کافیست تصاویر را تنها با حرکت چشمان خود دنبال کنید.

برای تنظیم ارتفاع لپ تاپ یا مانیتور چند گزینه در اختیار دارید. استفاده از استندهای قابل تنظیم لپ تاپ که برخی از آنها به فن خنک کننده مجهز هستند می‌تواند گزینه‌ بسیار مناسبی باشد. همچنین پایه‌های قابل تنظیم مانیتور نیز در بازار عرضه شده‌اند که به طور کامل نیاز شما را برطرف می‌کنند.

زیرپایی صندلی اداری
یک زیرپایی مناسب می‌توان در بهبود فرم نشستن شما بر روی صندلی کمک بزرگی باشد.

جمع بندی

کارکنان ادارات و شرکت‌ها بیشتر وقت خود را پشت میز و روی صندلی می‌گذرانند. تامین رفاه آنها می‌تواند یک سرمایه گذاری بلند مدت برای سازمان تلقی شود. خرید صندلی اداری ارگونومیک و با کیفیت اولین قدم در این راه است. با توجه به قیمت صندلی اداری با کیفیت، تجهیز یک دفتر به این محصولات نیازمند بودجه زیادی است. حال جای نگرانی نیست. حتی در برخی مواقع صندلی‌های اداری ارگونومیک و گران قیمت هم نمی‌توانند نیازهای کارکنان را برآورده کنند.

از این رو می‌توانید با استفاده از پشتی و بالشتک‌های طبی  صندلی اداری ارزان قیمت خود و حتی نمونه‌های ارگونومیک را بهبود داده و آن را به یک نشیمنگاه بسیار راحت بدل کنید.

علاوه بر این مشکلات خرید صندلی اداری ارزان قیمت به راحت نبودن آنها ختم نمی‌شود. این محصولات از درجه کیفی پایینی برخوردارند و عمر کوتاهی دارند. گزینه بعدی خرید صندلی اداری دست دوم است که به طرز چشمگیری از قیمت آن کاسته شده است. البته این کار نیازمند صرف وقت زیاد برای گشت و گذار در فروشگاه‌های دست دوم فروشیست!

4/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *