بهترین صندلی گیمینگ

بهترین صندلی گیمینگ

آشنایی با صندلی گیمینگ و خصوصیات آن

انواع مختلف صندلیهای گیمینگ از نظر شیک و مدرن بودن شهرت دارند اما سوال اینجاست که آیا از نظر طبی هم سلامت نشتن ما را تأمین می‌کنند؟

انواع مختلف صندلیهای گیمینگ هنگام تولید از نظر اصول ارگونومی بررسی دقیق می‌شوند تا مطابق با فیزیک بدنی انسان طراحی شوند. پس می‌توان گفت برای نشستنهای طولانی مدت و کار با رایانه شخصی، استفاده از یک صندلی گیمینگ ارگونومیک می‌تواند شرایط فوق استانداردی را از لحاظ نشستن فراهم کند.

اگر شما به دنبال خرید بهترین صندلی گیمینگ هستید ما در فروشگاه آنلاین دکوچین، استانداردترین صندلیهای گیمینگ که برای بازی مناسب هستند را عرضه کرده‌ایم.

صندلی مخصوص بازی چیست و چه کاربردی دارد؟

صندلی بازی یا همان صندلی گیمینگ؛ یک صندلی مخصوص برای گیمرهای رایانه شخصی یا کنسولهای بازی است. این نوع صندلیها برای کمک به حفظ وضعیت استاندراد بدنی حین بازی طراحی شده‌اند. در واقع صندلی گیمینگ یک صندلی با استانداردهای بالای ارگونومیک است که به صورت کامل سلامت نشتن شما هنگام بازی را تأمین می‌کند.

البته صندلیهای گیمینگ نه تنها توسط گیمرها، بلکه در محیطهای اداری یا منزل به عنوان صندلی ارگونومیک کامپیوتر نیز استفاده می‌شوند. البته لازم به ذکر است صندلیهای عادی نیز قابل استفاده به عنوان صندلی بازی هستند به شرط اینکه طبق استانداردهای ارگونومیک ساخته شده و با اندازه‌های قد و بدن شما تطابق داشته باشند.

صندلی گیمینگ حرفه‌ای با قیمت مناسب

برای بازی بدون وقفه و خستگی صندلی‌ گیمینگ بامو را به شما پیشنهاد می‌دهیم! این صندلی به شما کمک می‌کند حالتی ایده‌آل هنگام بازی با کامپیوتر داشته باشید و خستگی عضلانی ناشی از ساعت‌های طولانی بازی را کاهش می‌دهد. اگر هم مایلید برای کارهای اداری از این مدل صندلیها استفاده کنید صندلیهای بازی عرضه شده در دکوچین به‌ عنوان یک صندلی ارگونومیک جوابگوی همه نیازهای شما هستند.

6,799,000 تومان
6,555,000 تومان
9,655,000 تومان
26,193,000 تومان
9,655,000 تومان
7,799,000 تومان
13,935,000 تومان
9,115,000 تومان
تماس بگیرید
6,555,000 تومان

ویژگیهای صندلی مخصوص بازی | بهترین صندلی برای نشستن طولانی!

یک صندلی مخصوص بازی باید نسبت به حرکات طبیعی بدن منعطف بوده و امکانات تنظیمی بالایی داشته باشد. این ویژگی بسیار مهم و ضروری است زیرا باید وضعیت نشستن صحیح را فراهم کند.

حال سؤال اینجاست که چرا یک صندلی بازی بخریم نه یک صندلی اداری معمولی؟ آیا این دو با هم فرق دارند؟

  • صندلیهای گیمینگ ظاهری زیبا و اسپورت دارند که به همین علت آنها را “صندلی مسابقه” نیز می‌نامند!
  • صندلی بازی از نظر طراحی، مدرن بوده و با میز بازی کاملاً هماهنگ می‌باشد.
  • صندلی مخصوص بازی وضعیت نشستن پایدار و صحیح را تضمین می‌کند. علاوه بر این، شکل این نوع صندلیها موجب افزایش حس بازی در برخی از گیمرها می‌شود. (مثلاً در بازیهایی مانند Need for Speed؛ حس نشستن در یک لامبورگینی را القا می‌کند!)

در برخی از نمونه‌های صندلی بازی، اصول ارگونومی رعایت نشده و این نقص از امتیاز آنها کم می‌کند. در ضمن از نظر حرکتی نیز محدودتر هستند و فقط در سمت راست و چپ قابلیت تنظیمی دارند. در برخی از حالتها نیز گردش خون در پاها را مختل می‌کنند.

ساخت صندلی گیمینگ

معمولاً صندلیهای گیمینگ گران‌ قیمت را از فوم سرد با روکش چرم طبیعی می‌سازند. استفاده از چرم طبیعی در ساخت صندلی گیمینگ از تعریق بدن هنگام بازی جلوگیری کرده و بسیار نرم و بادوام است. به دلیل استحکام بالای روکش چرم طبیعی، این نوع صندلیها به ندرت دچار ساییدگی و پارگی می‌شوند. (لازم به ذکر است صندلی گیمینگ با روکش چرم در ایران تولید نمی‌شود و موارد بسیار کم موجود وارداتی می‌باشد)

البته مشکل اصلی در مورد صندلیهای با روکش چرم طبیعی، تمیز کردن آنها است. زیرا چرم طبیعی ضد آب نیست و به سرعت لک می‌شود. از این رو نظافت این نوع صندلیها کمی سخت است و مجبور هستید رنگ مشکی آنها را خریداری کنید.

صندلیهای گیمینگ موجود در ایران اکثراً با روکش چرم مصنوعی ساخته شده که از پلی وینیل کلراید (PVC) یا پلی اورتان (PU) می‌باشد. نظافت و نگهداری راحتی هم دارند. (تمیز کردن چرم مصنوعی نسبت به چرم طبیعی ساده‌تر است و نیازی به مواد تمیز کننده خاصی هم نیست) هرچند چرم مصنوعی ضد آب است اما عیب اصلی آن تعریق بدن در دمای بالا می‌باشد.

برای اینکه این نوع چرم ماندگاری و دوام بیشتری داشته باشد، می‌توان روی آنها لایه‌ای از گریس چرم (روغن یا موم) مالید. با این کار از خشک شدن آنها جلوگیری شده و انعطاف پذیریشان حفظ می‌شود.

در مجموع صندلی گیمینگ نسبت به صندلیهای اداری معمولی محکم تر و بادوام تر است. حتی ارزان‌ترین صندلیهای گیمینگ نیز نسبت به صندلیهای اداری تنظیمات ارگونومیک بیشتری دارند.

با اختصاص بودجه بیشتر برای خرید صندلی‌های گیمینگ ارگونومیک با قیمت بالاتر، می‌توانید از بین مدلهای مختلف انتخابهای متنوع‌تری داشته باشید. در واقع آزادی بسیار بیشتری برای یافتن یک صندلی بازی مناسب با تنظیمات ارگونومیک اضافی دارید.

مزایای استفاده از صندلی گیمینگ

  • صندلی گیمینگ نسبت به یک صندلی اداری معمولی ظاهری بهتر و شکل زیباتری دارد.
  • صندلیهای مخصوص بازی وضعیت نشستن ثابتی را برای کاربر فراهم می‌کند.
  • به دلیل شکل خاصی که صندلی گیمینگ دارد، حس هیجان بازی را افزایش می‌دهد.
  • صندلی گیمینگ از بهترین نوع روکش چرم مصنوعی تولید می‌شود.

هنگام خرید صندلی گیمینگ به چه نکاتی باید توجه کرد و بهترین مارک صندلی گیمینگ کدام است؟

دانستن این نکته ضروری است که قد و وزن فرد در انتخاب و خرید صندلی گیمینگ نقش تعیین کننده‌ای دارد. افراد قدبلند و سنگین وزن به صندلی متفاوت‌تری نسبت به افراد کوچکتر و سبک‌تر نیاز دارند تا جایی که برخی از تولیدکنندگان بین صندلیهای زنانه و مردانه تفاوت قائل می‌شوند. بنابراین بهتر است که مشخصات سازنده بررسی شود تا انتخاب صندلی راحت‌تر انجام شود.

با توجه به بررسی بازار و اشراف کامل بهترین مارک صندلی گیمینگ حال حاضر در ایران از آن شرکت بامو می‌باشد. فروشگاه ‌آنلاین مبلمان اداری دکوچین در نهایت اطمینان پیشنهاد خرید صندلی گیمینگ بامو را به مشتریان خود می‌دهد.

انتخاب بهترین صندلی گیمینگ

بهترین صندلی گیمینگ باید از نظر ارگونومی، کیفیت و گزینه‌های تنظیم فردی کاملاً مناسب باشد. ترکیب گزینه‌های تنظیم صندلی با ارگونومی بسیار مهم و ضروری است. در واقع هرچه صندلی گزینه‌های تنظیم بیشتری داشته باشد به فرد در جاگیری و پیدا کردن موقعیت مورد نظر کمک بیشتری می‌کند.

سایز صندلی گیمینگ

اندازه‌ بدن افراد مختلف متفاوت است، بنابراین هر فرد در رده سایزی خاصی قرار میگیرد و نیاز به صندلی خاص خود را دارد. مهمترین نکته، قابل تنظیم بودن صندلی است. ارتفاع صندلی و میز باید به صورت کاملاً بهینه و مناسب تنظیم شود. عرض صندلی و ارتفاع پشتی نیز باید متناسب با قد و وزن فرد باشد.

سایز صندلی گیمینگ
سایز صندلی گیمینگ و تناسب آن با بدن افراد مختلف

دسته و پشتی صندلی بازی

پشتی صندلی ناحیه شانه، گردن و کمر را پوشش داده و به آرامش آنها حین بازی کمک می‌کند. اندازه‌ دسته صندلی نیز به طول بازوی فرد بستگی دارد. اگر هنگام نشستن روی صندلی زاویه بین بازو و ساعد 90 درجه شود، بیانگر این است که دسته‌های صندلی به درستی تنظیم شده‌اند. قرار گرفتن آرنج بر روی دسته بسیار مهم است زیرا با این کار بدن شل شده و در وضعیت راحت‌تری قرار می‌گیرد.

در یک صندلی گیمینگ استاندارد ارتفاع دسته صندلی باید قابل تنظیم باشد. برای جلوگیری از فشار روی ساعدها نیز بهتر است به جای دسته‌های سفت دسته‌های نرم انتخاب شود.

پشتی صندلی نیز باید قابل تنظیم باشد. بهترین حالت زمانی است که لبه بالایی پشتی صندلی تا تیغه‌های شانه برسد. به علاوه بلندی تکیه گاه باید به اندازه‌ای باشد که لبه بالایی آن حداقل 45 سانتیمتر بالاتر از صندلی قرار بگیرد.

تکیه‌گاه کمر نیز باید کاملاً ارگونومیک باشد. ستون فقرات انسان به پنج بخش ستون فقرات گردنی، ستون فقرات سینه‌ای، ستون فقرات کمری، ساکروم و دنبالچه تقسیم می‌شود. در صورتی که تکیه‌گاه کمر مناسب باشد، کمر را به خوبی پوشش می‌دهد. این تکیه‌گاه باید از نظر ارتفاع و همچنین انحنا قابل تنظیم و کاملاً ایده‌آل باشد. خصوصاً برای افرادی که کمردرد دارند این ویژگی مهم‌تر است.

مکانیزم عملکرد صندلی گیمینگ

مکانیزم صندلی انعطاف‌پذیر به فرد این امکان را می‌دهد که در موقعیتهای مختلف بنشیند و نشستنی پویا داشته باشد. برای تسکین عضلات پشت بدن هنگام بازی با کامپیوتر، از مکانیزم ویبریشن (لرزش یا ارتعاش مکانیکی نوعی از حرکت به صورت نوسانی) در مدلهای پیشرفته صندلی بازی استفاده شده است.

صندلی گیمینگ یک صندلی مناسب برای دیسک کمر

در برخی از مدلهای صندلی گیمینگ (صندلی گیمینگ بامو مدل G2022) هم می‌توان پشتی را کاملاً به سمت عقب (تا 180 درجه) برد. این ویژگی به کاهش کمردرد کمک کرده و موقعیت استراحت ویژه‌ای را در اختیار کاربر قرار می‌دهد زیرا باعث می‌شود فرد به طور مداوم در وضعیت یکنواخت یا نشسته نباشد و دیسکهای بین مهره‌ای در معرض فشار قرار نگیرند.

صندلی گیمینگ بامو
صندلی گیمینگ بامو مدل 2022 یکی از صندلیهای حرفه‌ای موجود در بازار ایران

 

البته این مکانیزم باید با وزن کاربر هماهنگ باشد و مقاومت پشتی باید به گونه‌ای تنظیم شود که در هنگام تکیه دادن به عقب، حداقل نیرو اعمال شود. صندلی‌های اداری معمولی که ارگونومیک نیز هستند به ندرت دارای این تنظیم داخلی می‌باشند.

خرید صندلی گیمینگ مناسب

نشستن بیش از حد و دراز مدت و بازی با کامپیوتر برای سلامتی بدن ضرر دارد. این یک واقعیت است و حتی با ارگونومیک ترین صندلی‌ها نیز تغییر نمی‌کند. این موضوع به این معنیست که عملکرد فردی که با رایانه بازی می‌کند باید کنترل شده باشد و در فواصل معینی بازی را قطع کرده، از روی صندلی بلند شود و کمی راه برود تا جریان خودن در بدن تسهیل شود.

البته استفاده از یک میز با قابلیت تنظیم ارتفاع نیز بسیار سودمند است. زیرا با وجود چنین میزی نه تنها می‌توانید در حالت ایستاده بازی کنید، بلکه آن را در ارتفاع ایده آل با قد تنظیم خود کنید.

عواقب و اثرات سوء استفاده از یک صندلی بازی نامناسب مانند یک کفش بد به سرعت و مستقیم پدیدار نمی‌شود. بلکه در دراز مدت عوارض خود را نشان می‌دهد. بخاطر داشته باشید یک دونده ماراتن حرفه‌ای هرگز با کفشهای بد و نامناسب نمی‌دود. در مورد بازی و گیمرها نیز همین قضیه صادق است. زیرا صندلی نامناسب باعث درد کمر و گردن شده و به ستون فقرات آسیب می‌زند.

با استفاده از صندلی گیمینگ مناسب می توان این عوارض را کاهش داد و از شکل طبیعی بدن حین بازی با کامپیوتر مراقبت کرد. اگر زمان زیادی را با رایانه شخصی خود می‌گذرانید، حتماً باید یک صندلی گیمینگ با ضمانت را خریداری کنید و در در مورد سلامتی خود اصلاً کوتاهی نکنید.

4.5/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *