افزایش بازدهی با پخش موزیک در محیط کار

پخش موزیک در محیط کار

تأثیر پخش موسیقی در محیط کار

تا به حال به این فکر کرده‌اید که دنیا بدون موسیقی چگونه خواهد بود؟ موسیقی در سخت‌ترین شرایط زندگی به ما آرامش می‌بخشد و به ما کمک می‌کند تا شادیمان را ابراز کنیم.

اما چرا گوش دادن به موسیقی در ادارات و دفاتر کار، امری نادرست و به دور از شان سازمانی محسوب می‌شود؟

اغلب افراد گوش دادن به موسیقی در حین کار را یک محرک انگیزشی می‌دانند و برخی دیگر معتقدند موسیقی عاملی برای حواس پرتی است. در این فرصت قصد داریم نتایج یک نظرسنجی در باب گوش دادن به موزیک در محیط کار را مورد بررسی قرار دهیم.

گوش دادن به موزیک در محیط کار، درست یا نادرست؟

گوش دادن به موزیک در محیط کار می‌تواند روز کاری پر نشاطی را برای شما به ارمغان آورد. اما برای برخی از افراد موسیقی یک عامل حواس پرتی است. این دسته از افراد معتقدند برای انجام صحیح کارهای محوله نیاز به سکوت و تمرکز دارند. طبق آمار از هر 10 نفر تنها 1 نفر با گوش دادن به موزیک در محیط کار مخالف است. اکثر کارمندان بر این باورند که موسیقی سکوت را از بین می‌برد و به آنها انرژی مضاعفی برای انجام امور می‌بخشد.

همچنین بخوانید: 7 ایده برای افزایش بازدهی کارمندان

پخش موسیقی در دفاتر و ادارات ممنوع است!

هدف هر شرکت و کسب و کاری موفقیت در پروژه‌ها و رسیدن به سود بیشتر است. از سوی دیگر اکثریت پرسنل گوش دادن به موزیک در محیط کار را عاملی برای افزایش بازدهی می‌دانند. بنابراین گوش دادن به موزیک در محیط کار هیچگونه تضادی با اهداف شرکت ندارد. بلکه شما را به اهدافتان نزدیک‌تر می‌کند.

طبق آمار 61 درصد از شرکت‌ها به کارکنانشان اجازه نمی‌دهند در حین فعالیت به موسیقی گوش کنند. این درحالیست که اکثریت کارکنان بر این باورند که گوش دادن به موزیک در محیط کار آنها را مشتاق‌تر می‌کند.

گوش دادن به موزیک در محیط کار
گوش دادن به موزیک در محیط کار هیچگونه تضادی با اهداف شرکت ندارد.

ایجاد اشتیاق در میان کارمندان با پخش موزیک در محیط کار

بسیاری از کارمندان ترجیح می‌دهند روز کاری خود را همراه با یک موسیقی مناسب آغاز کنند. این کار به آنها انگیزه می‌دهد. فراموش نکنید که انگیزه یکی از مهم‌ترین محرک‌ها برای افزایش کارایی‌ست. حتی گوش دادن به موسیقی حین انجام کارهای روزمره مانند شستن ظروف، جارو کشیدن و… از خستگی زود هنگام جلوگیری می‌کند.

طبق نظرسنجی انجام گرفته 42 درصد از افرادی که گوش دادن به موزیک در محیط کار را دوست دارند از شبکه‌های پخش موزیک آنلاین استفاده می‌کنند. برخی از این شبکه‌ها به صورت 24 ساعته به پخش موسیقی می‌پردازند. بنابراین تنها با تجهیز دفتر کار به بلندگوهای کوچک می‌توانید به صورت پس زمینه برای کارمندان خود موزیک پخش کنید.

چرا مدیران شرکتها با پخش موسیقی در محل کار مخالفند؟

البته پخش موسیقیهای مختلف در دفتر محلی برای اختلاف نظر میان کارکنان است. حتی افرادی که موافق با گوش دادن به موزیک در محیط کار هستند بر سر اینکه کدام موزیک بهتر است، یا کدام موزیک مناسب‌تر می‌باشد با یکدیگر بحث می‌‌کنند.

اینجاست که سلیقه شخصی بهانه‌ای برای مجادله کارمندان بر سر ژانر موسیقی مناسب برای محیط کار می‌شود. به عنوان مثال برخی موسیقی بی کلام را می‌پسندند و برخی دیگر موسیقی سنتی یا کلاسیک را دوست دارند. این بهانه خوبی است تا مدیران با پخش موزیک در شرکت خود مخالفت کنند.

انگیزه در محیط کار
انگیزه یکی از مهم‌ترین محرک‌ها برای افزایش کارایی‌ست.

اهمیت پخش موسیقی در شرکت

هر کارمند روشهای متفاوتی برای برخورد با امور محوله اتخاذ می‌کند. از این رو به عنوان یک مدیر باید به کارمندان‌ خود اهمیت دهید. چه کسانی که به گوش دادن موزیک در محیط کار علاقه دارند و چه افرادی که این کار را عامل حواس پرتی می‌دانند.

به همین دلیل در طراحی دکوراسیون داخلی و چینش مبلمان اداری باید ایجاد فضاهای آرام در کنار مناطقی برای پخش موسیقی را در دستور کار خود قرار دهید. با انجام این کار با کارمندان خود سازش کرده و شرایط آنها را درک می‌کنید.

مهیا کردن چنین شرایطی در تجارت به عنوان یک روش برد برد شناخته می‌شود چرا که باعث افزایش بازدهی کارکنان می‌شود و سازمان را به اهدافش نزدیک‌تر می‌کند. از سوی دیگر مخالفان و علاقه مندان به پخش موسیقی در دفتر کار به خواسته خود می‌رسند.

جمع بندی

علاقه به گوش دادن موزیک در محیط کار امری کاملاً طبیعی است. برخی دوست دارند در حین انجام کارهای اداری به موسیقی گوش کنند. پس چرا پخش موزیک در محیط کار باید مثل شکستن تابو باشد؟ مدیران شرکت‌ها می‌توانند گنجاندن موسیقی در دفاتر را به جدیت دنبال کنند. پیشنهاد می‌کنیم میان موافقان و مخالفان پخش موزیک در محیط کار یک جلسه برگزار کنید و برای حل مشکلات موجود راهکار بیابید.

4.3/5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *