راهنمای جامع خرید میز اداری

میز اداری از اجزای اصلی تشکیل دهنده محیط کاری می‌باشد و بخش ساده و در عین حال حیاتی فضای اداری را تشکیل می‌دهد. هر چند وجود یک میز اداری خوب در محیط کار جهت افزایش تمرکز شما طی روز ضروری است، اما اگر نتواند فضایی قابل اطمینان را برای کار کردن فراهم کند، راندمان کاری را پائین خواهد آورد. با دکوچین همراه باشید تا اطلاعات خود را در رابطه با انتخاب و خرید میز اداری بیشتر کنید.

از کجا میز اداری مناسب بخرم؟

مبلمان اداری دکوچین طیف وسیعی از انواع سبکهای میز اداری را عرضه می‌کند که از متریالها و رنگهای مختلفی تولید شده‌اند. موارد مهمی مثل کشوها و پایه‌های میزها نیز در محصولات دکوچین بشکل استانداردی بکار رفته‌اند. همچنین برای اینکه بهترین انتخاب را هنگام خرید میز اداری داشته باشید، کارشناسان فروش ما راهنماییهای لازم و تخصصی را ارائه می‌دهند.

16,335,000 تومان
19,935,000 تومان
16,715,000 تومان
33,235,000 تومان
33,155,000 تومان
29,175,000 تومان
4,115,000 تومان
4,915,000 تومان
تماس بگیرید

میز اداری استاندارد نقش مهمی در افزایش بهره‌وری و بهبود میزان کارایی دارد و با نگه داشتن دستها در موقعیت مناسب، باعث ایجاد آرامش و راحتی هنگام کار با کامپیوتر یا انجام امور اداری می‌شود. به عبارت دیگر، میز اداری بیش از آنچه که تصورش را کنید در تغییر حال و هوای محیط اداری شما نقش دارد. از سوی دیگر انتخاب و خرید میز اداری کار چندان ساده‌ای نیست. به نحوی که نه تنها انتخاب اشتباه این تجهیزات برای محیط کار می‌تواند سبب کاهش میزان بهره‌وری کارکنان گردد، بلکه ممکن است بعد از مدتی شما را ملزم به بازسازی کامل دفترتان کند!

البته با مطالعه مطالب منتشر شده در سایت نیز می‌توانید به یک انتخاب مناسب رسیده و سفارش خرید خود را در کمترین زمان ممکن ثبت کنید.

5 نکته مهم که باید هنگام خرید میز اداری به آنها توجه کنید:

در این راهنما، اطلاعات زیادی در رابطه با میزهای اداری ارائه کرده‌ایم. اما این پنج نکته که در ادامه بیان شده است، می‌تواند به شما در تصمیم گیری سریعتر کمک کند.

  • ابتدا مشخص کنید که برای فضای مورد نظر خود به چند میز اداری نیاز دارید.
  • همچنین به بررسی فضای مورد نیاز برای میزهای خود بپردازید.
  • به چه مقدار فضا روی میزتان نیاز دارید.
  • بودجه مورد نظر خود را برای خرید تعیین کنید.
  • به سراغ متریالی بروید که با دکوراسیون اداری دفتر کاری شما هماهنگ باشد.

دلیل اهمیت میز اداری چیست؟

وجود میز اداری مناسب را در محیط کار امری بدیهی است که کار کردن راحت بدون وجود آن عملاً امکانپذیر نیست.

جدا از اینکه میزهای اداری به عنوان محلی برای گذاشتن وسایلی مثل رایانه‌ و لپتاپ به شمار می‌روند، به خاطر داشتن فضای ذخیره سازی و کشوها کمک شایانی هم جهت نگهداری انواع اسناد، نامه‌ها و سازماندهی منظم و راحت وسایل می‌کنند.

امروزه اهمیت میزهای اداری برای کارمندان بیش از هر زمان دیگری حس می‌شود. کارکردهایی علاوه بر مکانی برای نشستن (بحث و کار دست جمعی در پروژه‌های بزرگ) لزوم در نظر گرفتن بودجه کافی برای این تجهیزات را به اثبات رسانده است. پس با یک انتخاب دقیق و حرفه‌ای، بهره‌وری کسب و کار خود را به حداکثر می‌رسانید.

بهترین میز اداری برای دفتر کاری چیست؟

ممکن است شما از قبل اطلاعات مقدماتی و ایده‌هایی برای خرید میز اداری در ذهن خود داشته باشید. با وجود این، توصیه می‌کنیم حتماً از یک مشاوره تخصصی برای خرید میز اداری کمک بگیرید.

شما باید موارد متعددی را جهت اطمینان از مناسب بودن میز اداری برای محیط کارتان مدنظر قرار دهید. بر حسب بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید به متریال به کار رفته در ساخت میز دقت کنید. فضای موجود در دفتر کار خود را بررسی کرده و با توجه به آن میزهای اداری با اندازه مناسب تهیه کنید. کشوها و فضاهای نگهدارنده میز هم از جمله موارد مهمی هستند که هنگام خرید باید به آنها دقت کنید.

مساحت فضای کاری خود را اندازه‌گیری کنید!

این مسئله اصلی‌ترین مورد هنگام خرید میز اداری محسوب می‌شود. اندازه فضایی که در اختیار دارید، سایز و نوع میز اداری را که می‌توانید خریداری کنید را تعیین می‌کند.

بطور مثال، ممکن است خرید یک میز اداری بزرگ، سرمایه‌گذاری هوشمندانه‌ای برای بلند مدت به حساب بیاید، اما اگر فضای لازم جهت استقرار آن را نداشته باشید، در واقع پول خود را هدر داده‌اید.

پیشنهاد می‌کنیم پیش از خرید یک یا چند نوع میز اداری، طول و عرض فضای دفتر کار خود اندازه‌گیری دقیق کنید. چرا که با در اختیار داشتن این اندازه‌ها، قادر به انتخاب سایزهای مختلف میز اداری خواهید بود. این مورد به شما کمک می‌کند تا بفهمید چه تعداد میز با چه ابعادی در محیط کاریتان جای می‌گیرد.

داشتن اندازه‌های دقیق زمانی به کارتان می‌آید که حتی با کوچک بودن فضای دفتر کاری، نهایت بهره را از فضای موجود می‌برید. البته این موضوع در یک دفتر کار با فضای باز و بزرگ کمتر مطرح است، اما به هر حال با اندازه‌گیری متراژ محیط کار خود می‌توانید از وجود فضای کافی جهت قرار دادن مبلمان اداری مطمئن شوید. همچنین از مقدار فضایی که برای گسترش در آینده خواهید داشت، مطلع می‌شوید. به این ترتیب میزهای اداری می‌خرید که در بلند مدت قابل استفاده بوده و در هزینه‌‌های جاری صرفه‌جویی خواهد شد.

آیا به یک میز اداری کشودار نیاز دارید؟

بعد از بررسی فضای کاری می‌رسیم به اینکه آیا به میز اداری کشودار نیاز داریدم یا بدون کشو! وجود فضای ذخیره‌سازی در میز مخصوصاً وقتی که سازماندهی فایلها و اسناد اداری مطرح باشد، گزینه ایده‌آلی محسوب می‌شود. با در نظر گرفتن نحوه کار کارمندان، گزینه‌ای را که بیشترین امنیت و سازماندهی را برای کسب و کارتان به ارمغان می‌آورد را مدنظر قرار دهید.

آشنایی با انواع میز اداری از لحاظ جنس ساخت

از 3 ماده اصلی برای ساخت میز اداری استفاده می‌شود که می‌توانید یکی از آنها را در هنگام خرید انتخاب نمایید. چوب، شیشه و فلز. سبک دکوراسیون اداری شما مهمترین عامل در انتخاب متریال میز است، به ویژه اگر محیط کاری خود را بر اساس یک سبک اداری مدرن یا کلاسیک طراحی کرده باشید.

میز اداری ام دی اف

ام دی اف (MDF) رایج‌ترین ماده استفاده شده در ساخت تولید میز اداری است. ورقه‌های ام دی اف از خرده‌های چوب چسبیده شده توسط چسب رزین تولید می‌شود و در بعضی موارد با روکش ملامینه نیز عرضه می‌شود. لازم به ذکر است بیشتر میزهای اداری موجود در ایران از جنس ام دی اف تولید می‌شود. این میزها با نامهایی مانند “تمام ام دی اف” یا “ملامینه ام دی اف” در بازار شناخته می‌شوند. از خصوصیات میز اداری ام دی اف می‌توان به استحکام بالا و مقاومت در برابر خط و خش اشاره کرد.

میز اداری چوبی

میز اداری چوبی انواع مختلفی دارد. میز با جنس کاملاً چوب بر عکس میز ام دی اف ساده می‌تواند سبب ایجاد حس کلاسیک و سنتی گردد، اما از سوی دیگر، میز ام دی اف استحکام بیشتری دارد و در مقابل خط و خش مقاومتر است. پس اگر مراقب میز چوبی خود نباشید، احتمال ایجاد خراش و لکه‌دار شدن آن به راحتی وجود دارد. علاوه بر آن وسایل ساخته شده از چوب گران هستند. بنابراین برای داشتن میز اداری چوبی، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

میز اداری فلزی

میزهای اداری تولید شده از فلز به راحتی تمیز شده و بسیار بادوام هستند. همچنین هماهنگی آنها با بیشتر وسایل اتاق به خوبی امکان پذیر است. در واقع یکی از محکمترین میزهای اداری موجود، میزهای فلزی هستند و از لحاظ قیمت نیز مقرون به صرفه می‌باشند. با وجود این، به دنبال میز اداری با روکش خوب و مناسب باشید، چرا که احتمال خراب شدن زود هنگام آنها وجود دارد. نکته مهم اینکه میزهای فلزی تحت تأثیر دمای محیط سرد و گرم می‌شوند، پس اگر تصمیم به خرید میز اداری فلزی دارید حتماً به این نکته توجه کنید.

میز اداری شیشه‌ای

به علت خاصیت شکنندگی شیشه، میزهای شیشه‌ای در سشایزهای عموماً کوچکی تولید می‌شوند، پس مناسب فضاهای کاری کوچک با دکوراسیون مینیمال هستند.

هر چند میز اداری شیشه‌ای از متریال خیلی سختی ساخته نمی‌شود، اما در مقابل تغییرات دمای محیط از مقاومت خوبی برخوردار می‌باشد. تمیز کردن آن نیز به آسانی امکان پذیر است و برعکس اکثر میزهای دیگر ریختن آب روی آن مشکلی ایجاد نمی‌کند.

میزهای شیشه‌ای، مناسب استفاده در دفاتر مدرن و شیک می‌باشند ولی نیاز به تمیزکاری بیشتری نسبت به سایر انواع میزها (به دلیل به جا ماندن اثر دست یا لک شدن سریع) دارند.

اینکه بدانید میز اداری شما از چه موادی ساخته شده، بسیار اهمیت دارد. در صورتی که مطمئن نیستید کدام میز اداری مناسب دفتر کارتان است، می توانید با کارشناسان مجرب مبلمان اداری دکوچین ارتباط برقرار کنید.

قیمت انواع میز اداری و بهترین انتخاب متناسب با بودجه شما

قیمت انواع میز اداری ممکن است با توجه به مدل میز و جنس آن به مقدار قابل توجهی متفاوت باشد. پس برای بهترین انتخاب، ابتدا بر اساس بودجه خود محدوده قیمتی را در نظر بگیرید. بسیاری از میزهای اداری با کیفیت خیلی گران نیستند، البته طبیعی است که باید هزینه بیشتری برای میزهای جادارتر با طراحی پیچیده صرف کرد.

شاید در ابتدای کار قصد صرفه‌جویی در بودجه را داشته باشید، اما توجه کنید که خرید میز گران قیمت و با کیفیت بالا می‌تواند شما را از خرید مجدد آن در آینده‌ای نزدیک بی‌نیاز کرده و در بلند مدت سبب صرفه‌جویی در هزینه‌های شما گردد.

انتخاب لوازم جانبی میز اداری

به جرأت می‌توانیم بگوییم که بیشتر کارمندان انگیزه‌ای برای کار کردن روی یک میز ساده و خسته کننده را ندارند. اگر تمایل به شخصی سازی محیط کاری کارکنان خود دارید، باید دست به انتخاب میزی بزنید که از فضای لازم جهت افزودن لوازم جانبی کاربردی نیز برخوردار باشد.

فضایی که بتوان با قرار دادن قاب عکس یا گلدان گیاهان در آن حس زیبایی را برای محیط کار به ارمغان آورد. علاوه بر آن، امکان استفاده از لوازم جانبی کاربردی از قبیل کیس کامپیوتر و … روی آن وجود داشته باشد.

انواع مختلف میز اداری کدامند؟

حال نوبت به بررسی و تحلیل انواع مختلف میزهای اداری موجود می‌رسد. در اینجا باید بگوییم که هر نوع میز اداری می‌تواند محیطها و سبک‌های کاری مختلفی را تکمیل کرده و حتی برخی از آنها سبب ارتقای سلامت محیط کار با کارایی منحصر به فرد خود خواهند شد.

بنابراین باید هر یک از میزها را با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن برای محیط کاری خود انتخاب نمایید. البته امکان نامناسب بودن بعضی از آنها به دلیل عدم رفع نیازهایتان وجود دارد. در واقع شما با خرید میز اداری (بر عکس مبلمان منزل) تنها برای یک میز هزینه نمی‌کنید، بلکه این موضوع کل کسب و کارتان را تحت شعاع قرار می‌دهد.

میز کامپیوتر

نوعی میز اداری بزرگ که با هدف قرارگیری کامپیوتر روی آن طراحی و ساخته می‌شود. میزهای کامپیوتر از فضای کافی جهت قرارگیری مانیتور، کیس کامپیوتر و پرینتر برخوردارند. برای مدیریت کابلهای اتصال هم در خیلی از این میزها، شکافهایی در پشت آنها وجود دارد و برخی دیگر نیز شامل مجموعه‌ای از کشوها در بخش زیرین خود هستند.

نکته حائز اهمیت در مورد میزهای کامپیوتر اینکه باید به فضای شرکت خود توجه نمایید. هر چند تعداد کمی میز کامپیوتر می‌تواند مناسب یک دفتر کاری کوچک باشد، ولی اگر قصد داشتن چند نوع میز را دارید، شاید این ایده عملی نباشد. البته بعلت اختصاصی نبودن میزهای کامپیوتر بیشتر افراد از میزهای اداری معمولی به عنوان میز کامپیوتر استفاده می‌کنند و با خرید لوازم جانبی مرتبط آنها را تجهیز می‌کنند.

میز ارگونومیک

یک میز ارگونومیک، نوعی میز کامپیوتر با طراحی خاص محسوب است که شما را در افزایش میزان بهره‌وری کسب و کارتان یاری خواهد کرد. علاوه بر آن، امکان تنظیم این میزهای اداری بزرگ با توجه به ارتفاع صندلی اداری وجود دارد. شما می‌توانید حالت نشستن خود را با استفاده از یک صندلی ارگونومیک بهبود بخشید. همچنین این میزهای کامپیوتر پیشرفته ممکن است فضایی برای نگه‌داری وسایل در بخش زیرین خود داشته باشند.

نکاتی در مورد نحوه چیدمان میز ارگونومیک:
  • حالت نشستن پشت این میزها باید بگونه‌ای باشد که مانیتور کامپیوتر هم راستای چشمان شما باشد. همچنین آرنجها نزدیک بدن قرار گرفته و شانه‌ها راحت باشند. بازوها نیز به صورت نرمال و طبیعی در کنار بدن قرار گیرند.
  • تلفن رومیزی خود را جایی قرار دهید که به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید.
  • هر کدام از لوازم اداری کم مصرف را به داخل کشو انتقال دهید.
  • یک فضای خالی را در کنار خود جهت انجام کارهای نوشتاری نگه دارید.

میز اداری ایستاده

میزهای اداری ایستاده یک مدل پیشرفته‌تر برای عصر مدرن محسوب می‌شوند که سرمایه‌ گذاری بر روی آنها، به نوعی سبب ارتقای سلامت محیط کار خواهد شد. استفاده از میز ایستاده در محیط کاری با فضای باز، که افراد دائماً در حال رفت و آمد هستند، ایده‌آل خواهد بود. همچنین این میزها به دلیل داشتن یک چهار پایه ارگونومیک به جای صندلی اداری که در زیر میز جای می‌گیرد، فضای کمتری را اشغال می‌کنند.

میز اداری ایستاده

تنظیم میزهای اداری ایستاده به شکل دستی انجام می‌شود که شاید این امر به علت تجهیزات موجود روی آن سخت باشد. علاوه بر آن، این نوع میزها مناسب کارهای طولانی مدت نیستند، چرا که ایستادن زیاد برای سلامتی افراد همانند نشستن زیاد مضر است.

میز اداری یکسره

معمولاً این نوع میزها به شکل مستطیل بوده و بیشتر در دفاتر کاری مدرن به چشم می‌خورند. در صورتی که قصد چیدن میزها به صورت ردیفی و پشت به پشت جهت انجام کارهای گروهی دارید، میزهای یکسره گزینه مناسبی هستند.

طراحی و عرضه انواع میزهای اداری یکسره کوچک و مقرون به صرفه در سبکها و رنگهای مختلف با دوام بالا صورت می‌گیرد که گزینه‌ای عالی جهت سرمایه گذاری طولانی مدت محسوب می‌شوند.

متأسفانه، کمبود فضا جهت قرارگیری پاها در بعضی از مدلهای کوچکتر این نوع میز اداری می‌تواند دردسر ساز باشد. همچنین برخی از میزهای یکسره در صورتی که قصد کنار هم قرار دادن آنها در یک فضای کوچک را داشته باشید، فاقد فضای لازم جهت قرار دادن وسایل و مدارک هستند.

میز اداری قابل تنظیم

با تغییری جزئی در میز ایستاده، یک میز اداری قابل تنظیم خواهید داشت که امکان تنظیم ارتفاع آن به شکل خودکار با فشار تنها یک دکمه وجود دارد. این میزها علاوه بر اینکه مزایای میزهای ایستاده را دارند، بلکه به شما امکان استفاده از یک صندلی اداری ارگونومیک را در مواقعی که قصد نشستن دارید، می‌دهند. البته قیمت این نوع میزها گرانتر بوده و در صورت ساخته شدن از جنس شیشه، استفاده از آنها سخت خواهد بود.

میز جلسات

اگر در محیط کار خود جلسات گروهی متعدد دارید میز جلسات گزینه‌ای واجب برای دفتر اداری شماست. با  قرار دادن چند میز کنار هم یا استفاده از یک میز کامل جلسات و در نتیجه دور هم نشستن کارشناسان و کارمندان می‌توان به بحث و گفتگو با اهداف گروهی پرداخت.

همانگونه که ذکر شد، معمولاً میزهای اداری بزرگ مناسب فضاهای کوچک نیستند به ویژه زمانی که فضای اتاق مورد نظرتان شامل صندلیهای اداری نیز باشد. پس اندازه میز جلسات بسیار مهم است. همچنین در نظر داشته باشید این میزها از لحاظ ساخت سفارشی تقریباً محدود بوده و فاقد فضای کافی جهت کشو در بخش زیرین خود هستند.

نحوه انتخاب میز اداری بر اساس شکل میز

علاوه بر جنس میز اداری، باید به شکل آن نیز اهمیت داد. سبک‌های مختلف میزهای اداری می‌توانند کمک زیادی به شما در انتخاب شکل میز کنند، به ویژه اگر قصد هماهنگ کردن میزهای اداری را با طراحی محل کارتان دارید.

میز اداری L شکل

میز اداری L شکل، نیاز به فضای محدودی دارد و براحتی در گوشه اتاق کار شما قرار می‌گیرد. میز اداری ال، گزینه‌ای ایده‌آل برای فضاهای کاری کوچک محسوب می‌شود. علاوه بر آن، این میزها برای دفاتر پلان باز بسیار مناسب بوده، چرا که امکان قرار دادن چهار میز L در کنار هم و ساخت یک جزیره وجود دارد. نکته دیگر اینکه در میزهای کوچک ال فضای کمی برای پای کاربر در نظر گرفته شده است.

اگر قصد خرید چند میز اداری L دارید، دقت کنید که از انتخاب پیکربندی صحیح این نوع میزها مطمئن شوید، چرا که ممکن است طرح L آنها به شکل چپ یا راست ثابت باشد.

میز اداری L شکل

میز اداری مستطیلی

میز اداری مستطیل شکل را می‌توان متداول‌ترین نوع میز دانست. این سبک از میز اداری هم می‌تواند به عنوان یک میز کوچک و هم بزرگ مورد استفاده قرار گیرد. شکل هندسی این میزها سبب کارآمدی آنها از لحاظ اشغال فضا و اندازه شده، مناسب قرار گیری در کنار هم به عنوان میز جلسات نیز هستند. هنگام انتخاب و خرید میز مستطیلی اداری از اندازه‌گیری صحیح فضای مورد نظر خود مطمئن شوید.

میز اداری مدل موج

طراحی قدیمی میزهای مدل موج، همچنان نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. در گذشته نه چندان دور از رایانه‌های شخصی با صفحه نمایشگر بزرگ استفاده می‌شد، اما هم اکنون می‌توان با مانیتورهای باریک و کوچک از فضای اضافی میز به عنوان فضای کاری بهره برد. همچنین میز اداری مدل موج، دارای فضای پای بیشتری برای کاربر بوده و فضای مناسبی برای ذخیره سازی یکپارچه تلقی در اختیار ما قرار می‌دهند.

میز اداری کلیوی شکل

یک میز اداری کلیوی شکل، ممکن است در نوع خود سبک و فضای عجیبی به نظر برسد. این میزها یک فضای کاری وسیع را که با چرخاندن صندلی تان به آن دسترسی خواهید داشت، ارائه می‌دهند و غالباً دارای فضای ذخیره سازی یکپارچه در هر دو طرف هستند. با وجود این، ابعاد میزهای کلیوی شکل، بزرگ بوده و فضای زیادی را به جهت شکل نامناسب خود اشغال می‌کنند.

میز اداری کلیوی شکل

نظر کارشناسان ما

ما در دکوچین با بهره‌گیری از دانش کارشناسان متخصص و مجرب، سعی در ارائه بهترین محصولات را داریم. معمولاً در ادارات و شرکتها انتخاب درستی برای خرید میز اداری انجام نمی‌شود و با بودجه در نظر گرفته شده اقدام به خرید محصولاتی روتین بدون نظر کارشناسی می‌شود. این در حالیست که با توجه به مطالب بیان شده در این مقاله شما باید از خرید یک میز با کیفیت بالا جهت بهبود بهره‌وری کار خود مطمئن شوید.

از کجا می توانم میز اداری بخرم؟

شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه‌های فعال در حوزه فروش مبلمان اداری اقدام به خرید میزهای اداری با کیفیت کنید. همچنین بصورت آنلاین در سایت دکوچین سفارش خرید خود را ثبت کرده و در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را تحویل بگیرید.

ما در دکوچین، به ارائه طیف وسیعی از میزهای اداری با قیمتهای رقابتی پرداخته‌ایم. از میز جلسات گرفته تا انواع دیگر میز اداری که نیازهای شما را تأمین می‌کنند. قیمت میز اداری بگونه‌ای تنظیم شده که متناسب با هر بودجه‌ای امکان خریدی متفاوت را در اختیار شما می‌گذارد.

کارشناسان ما همواره با ارائه مشاوره تخصصی در تمامی مراحل خرید کنار شما هستند. اگر قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع سبکهای میز اداری را دارید، در بخش گفتگوی آنلاین با ما صحبت کرده یا تماس تلفنی برقرار کنید.

4/5